GardenAngel
Trådstartare
Med skräckblandad förtjusning får jag hem en ocicathona i veckan! Har gått i kattankar ett bra tag men tänkt vänta tills "den" katten dök upp. Och det gjorde hon snabbare än väntat!
Är så himla glad men samtidigt känner jag lite "vad fan har jag gett mig in på?!". Kände iofs precis likadant när jag skaffade hund.
Ska ha henne på prov i 2 veckor först för att se hur hon går ihop med min hund. Går det bra så kommer jag ta över henne. Omplacering från ett katteri.
Min absolut största fundering är kring ensamträningen. Jag är uppvuxen med katter, utekatter. Detta är en innekatt och kommer förbli det. Kan man misslyckas med ensamträning av katt? Finns det katter som inte klarar det? Likt min hund..
Jag kommer nämligen gå på ett 75% vikariat 2-3veckor efter att jag fått hem henne. Är det rimligt att hon kommer kunna klara sig ensam hemma efter så kort tid? Hon är ju inte van att vara ensamkatt.
Känner mig helnojig då jag inte levt med katt på ett par år och har en hund som inte gillar att vara ensam. Och det är ju en RASKATT!