Jag saknar "min" hund.

YlvaG

Trådstartare
Jag har aldrig haft en egen hund, dock fodervärd åt ett par. Jag saknar en av dom så oerhört mycket. Min kusin hade en leonbergertik som var fruktansvärt skygg och osäker när hon kom till dom, omplacering. När dom skulle åka bort ett par veckor så var jag fodervärd åt henne.

Den underbara "lilla" (;)) hunden gick från skygg och osäker till en hund med självförtroende och respekt för sin ledare. Hon började leka igen och sken upp som aldrig förr. Varje natt låg hon på mitt bröst och sov. Efter tillåtelse givetvis. Hon som aldrig respekterat någons privata yta låg nedanför sängen och slumrade tills hon fick tillåtelse att hoppa upp och kvällsmysa. Av någon anledning har alla "mina" hundar verkligen älskat kvällsgoset efter ett tag, till sådan grad att dom somnat på mitt bröst. Då pratar vi inte småhundarr utan leonberger, schäfer och samojed.

Denna underbara lejontik, Ellie, levde upp och vart så levnadsglad. Jag fick så mycket frågor på vad jag gjort när dom hämtade henne igen. Jag har väl inte gjort något? :confused:

För ett par månader sedan fick jag reda på att dom hade omplacerat båda sina hundar, efter att barnen varit så elaka mot dom.

Just nu saknar jag E så oerhört mycket. Jag vet att hon har det underbart där hon bor nu. Hon har gått upp i vikt igen och är levnadsglad och pigg. Men jag känner ändå lite avundsjuka. Varför frågade dom inte mig? Goare hund finns inte. Alla (även kusin+man) såg vilket band vi hade och hur mycket vi tyckte om varandra.

Jag sknar henne så det gör ont i mig. Min fina, underbara Ellie. Varför fick vi inte en evighet tillsammans?

Sv: Jag saknar "min" hund.

Vilken fin historia! Jag hade nog känt det likadant, nästan besviken över att de inte frågade mig först =/ Jag hade i alla fall storknat om jag hade min lejongrabb (70 kg) liggandes på mig men han föredrar golvet, som tur är då jag bara har en 90 cm säng ;)

Jo, ibland vart det lite jobbigt ;) Men det var ju så mysigt :love: Att ha lejonpäls i näsan och en hundnos mot halsen. Efter ett tag så gled hon ju ner på sidan så då låg vi och kramades som ett par :o

Åh, min älskade Ellie, jag hoppas verkligen att vi ses igen någon dag :love:

Ja det är något speciellt att borra in näsan i mjuka lena lejonpälsen :love: Vem vet, en dag kanske ni träffas igen :laugh: Vi håller tummar & tassar att det blir så en vacker dag!

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 482
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 306
Senast: fejko
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 760
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 188
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar