Jag hatar strumpbyxor...

Sv: Jag hatar strumpbyxor...

Jag tror inte att det har med rätt storlek att göra faktiskt. Snarare har du kanske haft tur som är stöpt i strumpbyxform. Skulle jag rulla ner kanten på mina strumpbyxor skulle min mage se ut som...nån form av kassler. :cautious:

Och kanten syns på mig även om det sitter en kjol där, antagligen för att jag är lite småtjock. I alla fall så orkar jag inte längre plåga min mage med fler obekväma håll in- tryck ihop- och vanliga obekväma strumpbyxor.

Go stay upsen! :D

Jag är knappast stöpt efter någon strumpbyxeform och har förutom de senaste åren haft samma problem som dig med kasande och obekväma strumpbyxor och har helst undvikit plagget, men slapp det när jag gick upp 1-2 storlekar beroende på modell, så för mig hängde det på storleken. Även om jag är smal så blir väl inte magen särskilt snygg när man gör så, men jag tar alla dagar bekvämlighet framför snygghet när det gäller sånt.

trist att det inte funkar för dig, men bra att du hittat något som funkat för dig då.
 
Sv: Jag hatar strumpbyxor...

KL

En fråga från en som aldrig varit i närheten av vare sig stay ups eller höfthållare, blir det aldrig bulligt eller skär in i mag- och höft"fluffet" så som strumpbyxor gör?
Alltså, blir det helt slätt så man inte kan se utanpå klänningen att det sitter en höfthållare under?
 
Sv: Jag hatar strumpbyxor...

KL

Nu verkar det ju som att alla har olika anledningar att inte gilla strumpbyxor, men för er som tycker att det är obehagligt att de skär in alt. kasar ner så måste jag starkt rekommendera shape up-varianterna, alltså de som ska hålla in mage och rumpa. Själv använder jag gärna H&Ms, där är förstärkningen lite som en cykelbyxa och effekten blir liknande den om man skulle sätta ett par stadiga trosor utanpå. Därtill så slipper man den hårda resåren tvärs över magen eftersom hela överstycket har lika stark resår. Rekommenderas!

Uhh, shape up- varianterna är ju de allra mest obekväma! Jag vet inte huuur många utekvällar jag gått och dragit i mina shape up-strumpisar och önskat att jag hade tagit byxor istället för klänning eller kjol... Känns som ett säkert kort att förstöra en kul kväll - att känna sig obekväm och kassler-aktig... :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp