Jag har sett vår bebis!

Björk

Trådstartare
Eftersom jag haft tecken på mindre cellförändringar så var jag idag hos en gynekolog för att ta ytterligare ett prov innan livmodern trängs ut av barnet så att det ej går att ta ett prov. Så frågar han "ska vi titta på junior?" .

Och så gör han ett vaginalt ultraljud och där är den: VÅR bebis!! :love: :love: Det är ju svårt att se som amatör, men när han pekade ut såg jag den runda huvudformen, bröstkorgen med revbenen, hjärtat som pickade, en liten rumpa och två smala ben som sparkade. :love:

"Oj, vad den är livlig den här!" sa gynekologen. "Det där är en som kommer ge många vaknätter!".

Jag kände hur tårarna kom när jag såg att det faktiskt ÄR en hel liten människa därinne i magen.

Ringde direkt till sambon när jag kom ut på parkeringen och mellan skratt och tårar klämde jag fram vad jag sett.

Helt otroligt!!!!
 
Sv: Jag har sett vår bebis!

Kan tänka mig det:) Har inga barn och aldrig varit gravid, men hjälp va mysigt det lät!!
 
Sv: Jag har sett vår bebis!

Grattis!

Jag har läst en hel del som du skrivit här inne och jag tycker att det verkar som att du kommer bli en jättebra mamma :)
 
Sv: Jag har sett vår bebis!

Grattis!

Jag har läst en hel del som du skrivit här inne och jag tycker att det verkar som att du kommer bli en jättebra mamma :)

Åh! Nu blir jag alldeles rörd och nästan tårögd (för 4:e gången idag :D ). Tack så jättemycket för den komplimangen!!
 
Sv: Jag har sett vår bebis!

Visst är det häftigt! :)

Jag tyckte inte riktigt att man kunde förstå att det faktiskt fanns något som blev till inuti en förrän man såg det på bild! Extremt konstig, speciell och underbar känsla! :love:

Lycka till med restan av graviditeten! :)

/Timsetim
 
Sv: Jag har sett vår bebis!

Visst är det häftigt! :)

Jag tyckte inte riktigt att man kunde förstå att det faktiskt fanns något som blev till inuti en förrän man såg det på bild! Extremt konstig, speciell och underbar känsla! :love:

Ja, precis. Det var som att det verkligen blev verkligt nu. Man har ju insett att det är klart jag är gravid, men ändå tänker man ibland "tänk om jag bara blivit tjock..." "mensen kanske har rubbats".... och annat konstigt,

Tack för lyckönskningarna!

Bananabambi>>:rofl: Igår kollade vi på någon dokumentär från England om familjer som hade 10 eller fler barn. Sambon sa "tur att vi började sent så vi inte hamnar där...". :D
Jag fyller ju 38 i år så uppåt 10 tror jag knappast jag skulle hinna med.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min lördags-eftermiddag var allt annat än skoj - Vi kom hem från stallet efter lite pyssel, satte oss i soffan för att ta det lugnt en...
Svar
7
· Visningar
1 546
Senast: ZorréZaid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp