Jag har mina bilder

mysko

Trådstartare
i mappar på datorn och har minskat ner en bild till pytteliten och kan inte få den till normal storlek igen :cry:
Hur gör man när redigeringsprogrammet inte ökar stl på kortet.
Det är inget program som jag har installerat utan det finns där när jag tar upp kortet.
Jag har Windows XP??

Tacksam för hjälp :bow:
 
Sv: Jag har mina bilder

Om du en gång dratt ner pixlarna på en bild och inte sparat den under annat namn, så är det inte lönt att göra bilden större igen.
Den kommer bli skitdålig!

Eller missuppfattade jag dig?
 
Sv: Jag har mina bilder

Är det så att du förminskat ner bilden och sparat som AnetteJT skrev eller är det programmet som bara inte vissar bilden i sin riktiga storlek?
Är det det senare, vad för program är det?
Har själv XP och ett program som jag aldrig funnit namnet på, ser ut så här när man öppnar: bild ?
 
Sv: Jag har mina bilder

Ja det är det programmet och jag sparade bilden då jag la in den som användarbild här och var tvungen att minska ner den :crazy: och nu får jag inte fram den i normal strl längre :mad:
Jag vill ha den fina bilden tillbaka :cry:
Den är som en knappnålsöga :o har grejat med den så nu syns det bara ett litet litet svart > . <

Jag har den i stor strl som skrivbordsunderlägg kan man hämta den där kanske :confused: och hur då isf :confused:
 
Sv: Jag har mina bilder

Alltså, om du inte sparade orginalbilden i sin ursprungliga form, utan minskade ner den och sparade den, så kan du inte få tillbaka den som den var innan. Har man väl minskat en bild så förvinner ju en massa pixlar, så om man vill förstora upp den blir det en mycket sämre upplösning på bilden, eftersom det blir samma antal pixlar på större yta.
Bildprogrammet kan ju inte veta hur de pixlar som försvann vid minskningen såg ut, så de kan inte återskapas.

Om man redigerar bilder så ska man ALLTID se till att man sparar en kopia i orginalform.
 
Sv: Jag har mina bilder

Om du har den som skrivbordsunderlägg borde ju orginalbilden fortfarande finnas kvar någonstans på datorn. Då får du leta igenom alla filer efter den...

Ett alternativ är att göra en Print Screen (Print Scrn heter knappen) och sen klistra in den i ett bildprogram och "göra en ny bild". Men då får du nog inte lika bra bildkvalite...
 
Sv: Jag har mina bilder

Kan man inte spara den bilden jag har på skärmen?

Jag har sökt igenom filerna men den vita rutan med bilden kommer upp :cry:

Var hittar jag print screen?
 
Sv: Jag har mina bilder

Print screen är en knapp på tangentbordet. Sitter på översta raden nästan längst ut till höger.
Ta fram bilden du vill anvönda, tryck på tangenten, öppna sedan ett bildprogram t ex Paint Shop Pro och klistra in bilden. Sen får du spara den i det filformat du vill ha, tex jpg eller bmp.
Du kan få redigera bilden eftersom du tar en bild av hela skärmbilden, du får t ex med aktivitetsfältet.
Trycker du ned Alt samtidigt som Print Screen tar du bara en skärmdump av det aktiva fönstret.
 
Sv: Jag har mina bilder

Men om du har bilden som skrivbord är jag rätt säker på att bilden måste finnas någonstans på datorn.

Gå in och titta på vad filen du har som bakgrund heter (högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper, välj skrivbord och se vad den markerade filen heter. Hos mig kommer jag till samma mapp som filen ligger i om jag väljer Bläddra).
 
Sv: Jag har mina bilder

:banana: jag hittade den på Photobucket där den låg orörd :D så nu har jag sparat den i min mapp :D

:bow: :bow: :bow:
Tack för all hjälp alla ni som svarat det har gjort att jag har fått leta vidare utan att ge opp :bow:
 
Sv: Jag har mina bilder

Kul! :)
Aldrig roligt att mista en bra bild!

Annars så var Blossis råd om print screen mycket bra.
Och är du ruskigt rädd om bilden så spara den som en tif*, när du har klistrat in den.
(Tar plats, men förlorar inte pixlar)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Lilla
·
IT & mobiler Moderkort: ASUS Z87-A Z87 S-1150 ATX Processor: Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz processor RAM: 16 GB DDR3 Nätagg: Thermaltake Smart M850W...
Svar
3
· Visningar
753
IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 637
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 796
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp