Jag har förgiftat min hund!!

P

pippi27

Kom hem från Finland imorse.
Har ju förståss gjort av med en del pengar i taxfree-butiken, bl a på choklad.
Kom då hem, kastar upp allt innehåll i påsarna på köksbordet, gör kaffe och går ner för att sätta igång en tvättmaskin.
När jag kommer upp ser jag genast en hund som ligger på sin filt och ser väääldigt oskyldig ut. Jäklar, 300gr choklad har han kastat i sig :crazy:
Nu ligger han inne på sjukhuset, mår inte så himlans bra. Hjärtat skenade en smula.
Ska ringa framåt kvällen för att kolla hur det ligger till.
Inte 17 hade jag en tanke på att han skulle upp på bordet och ta chokladen. Borde ju lagt in allt i skåpet direkt, vad arg jag är på mig själv just nu.
Jag talar om senare hur det går.

Sv: Jag har förgiftat min hund!!

Alla gör misstag, det ena värre än det andra. Tråkigt att det hände men då vet du ju att du inte ska lägga nåt så tillgängligt nå mer! Hoppas det går bra med vovven!

Oj då, men det är olyckor som händer ibland. Hoppas det går bra för hunden. Hade en schäfer en gång som åt i sig 400 g choklad, han mådde inte ens dåligt :crazy:
Det värsta jag har gjort var att låta vår Border Collie komma åt ca 13 ml plegacil :eek: Det var sån som man blandar i fodret till häst och hästen åt inte upp det. Så jag ställde hinken ur vägen för andra hästar och tänkte inte långt utan ställde hinken så att hunden åt upp det.
Jaha, tänkte jag först när jag såg att det var borta men en timme senare när jag hade en dödsfull BC så kom jag på att det var nog inte så smart. Ringde veterinären som blev dödsförskräckt, en hund i hans storlek skulle max ha 3 ml.....
Med 25 mil till närmaste veterinär och det hade gått en timme sen han åt det så var det inte mycket annat att göra än att avvakta och inte låta hunden somna.
Uj, vad trött och full han var. Det tog hela dagen men han repade sig och såg ruskigt bakis ut i ett dygn.

Ibland tänker man tyvärr inte längre än näsan räcker men för det mesta går det ju bra, hoppas det gör det med din hund också!

Hoppas det går bra med hunden. Visst kan man bli arg på sig själv ibland. Men rätt som det är gör hunden/hundarna sånt man aldrig trott de skulle göra. Och man kan ju inte gå och tänka så jämt och vara förutseende.
Du får köpa ny choklad till dig själv, och trösta dig lite :-)

Det var ju inte med mening, klandra inte dej själv.
Hoppas han repar sej!

min hund åt upp 45 nikotintuggumin en gång. det motsvarar 90 cigaretter. efter en hel massa salt spydde han upp 5 st, men han mådde förvånansvärt bra. jag däremot var skitnervös och grät och hade mig.

Jag ringde tidigare och frågade om läget. Fick ett svar om att det var "stabilt". Hmm, jag fick inget bättre svar utan hon sa att jag skulle ringa tillbaka imorgon för att få veta. Stabilt :crazy: :confused: Åt vilket håll då? Stabilt bra eller stabilicerat det dåliga? Iofs tror jag att det säkert går bra men det vore skönt att få HÖRA att det går bra.
Återkommer imorgon med besked.

Pocahontas skrev:
Oj då, men det är olyckor som händer ibland. Hoppas det går bra för hunden. Hade en schäfer en gång som åt i sig 400 g choklad, han mådde inte ens dåligt :crazy:
Det värsta jag har gjort var att låta vår Border Collie komma åt ca 13 ml plegacil :eek: Det var sån som man blandar i fodret till häst och hästen åt inte upp det. Så jag ställde hinken ur vägen för andra hästar och tänkte inte långt utan ställde hinken så att hunden åt upp det.
Jaha, tänkte jag först när jag såg att det var borta men en timme senare när jag hade en dödsfull BC så kom jag på att det var nog inte så smart. Ringde veterinären som blev dödsförskräckt, en hund i hans storlek skulle max ha 3 ml.....
Med 25 mil till närmaste veterinär och det hade gått en timme sen han åt det så var det inte mycket annat att göra än att avvakta och inte låta hunden somna.
Uj, vad trött och full han var. Det tog hela dagen men han repade sig och såg ruskigt bakis ut i ett dygn.

Ibland tänker man tyvärr inte längre än näsan räcker men för det mesta går det ju bra, hoppas det gör det med din hund också!
Vi hade en Dobermann som stal Plegicilsirap. Han blev också rätt full.
Min Jack Russel fick ett bromsbettförra sommaren som han skrubbade på hela tiden, jag skulle vara snäll och hade på salubrin. Han slickade bort det och det var tydligen en del alkohol i det med.
Han satt och tittade in i väggen ett par timmar...

Hoppas det går bra med din hund, dom klarar det mesta!

rocketmin skrev:
Vi hade en Dobermann som stal Plegicilsirap. Han blev också rätt full.
Min Jack Russel fick ett bromsbettförra sommaren som han skrubbade på hela tiden, jag skulle vara snäll och hade på salubrin. Han slickade bort det och det var tydligen en del alkohol i det med.

Hoppas det går bra med din hund, dom klarar det mesta!

Ursäkta om jag skrattar, men vad kul det lät :rofl: :o

rocketmin skrev:
:rofl: :rofl: :rofl:

En Jack Russel som satt still, ringde du inte nyheterna!

:rofl: :rofl:
*Ser det framför mig och skrattar lite till*

Apo

Wow...! Jo jag hoppas att är bra stabilt med hunden. Själv har min hund en gång råkat ut för blodförgiftning och han dog nästan. Har ett stort äckligt ärr vid ett av ören men det var 3-4 år sen. Han lever och är kanske segare än vanligt efter allt som hände.

Vet ringde mig igår innan jag hann ringa själv.
Han fick komma hem *suck av lättnad* men han var inte helt bra.
Hjärtat har lugnat ner sig men han har fortfarande temp. Hjärtat rusar lite när han anstränger sig. MEN, han är på bättringsvägen.
Jag fick åka och hämta hem honom av två orsaker, den första var att han klarade inte av att sitta i buren, stressade och den andra var att jag har medicinsk kompetens själv. Så han kunde lika gärna komma hem och tillfriskna det sista hemma i lugn och ro. Fick en telefontid till vetten på måndag morgon så att hon kan skriva av honom helt då förhoppningsvis.
Tack för alla värmande ord både här på forumet och alla pm och mail som kommit.

cillamuffins skrev:
min hund åt upp 45 nikotintuggumin en gång. det motsvarar 90 cigaretter. efter en hel massa salt spydde han upp 5 st, men han mådde förvånansvärt bra. jag däremot var skitnervös och grät och hade mig.
:rofl: :rofl:
Det kommer jag ihåg, haha, men Loke åt ju iofs ALLT...

pippi27: Tur han är bättre nu. Hälsa honom så mycket från oss här ;)

Vi hade kräfftskiva och jag hade satt mig i en fotölj för att "chilla" lite. Ställde ett ölglas fullt med en ny upphäld Guinness i. Sambon satt brevid mig med ett glas wiskey på golvet...

Efter ca 20minuter ser vi hur vår Basset (sömngångare) helt plötsligt får en jäkla fart i vardagsrummet och springer runt som en toka, för att sedan lägga sig på rygg och vickar huvudet fram och tillbaka. Sedan somnar hon och snarkar HÖGT, behöver jag tillägga att min öl och sambons wiskey var helt slut och vi hade inte druckit något...

Hoppas förövrigt att allt går bra med din choladförgiftade hund!!

Vad otäckt men det är ju så lätt hänt. Har själv en hund som har en viss förmåga att kika vad som ligger på bordet och vips *Borta*. Det har försvunnit choklad men man lär sig. Hoppas han blir piggare snart *Kram*

Liknande trådar

Äldre Dålig rubrik, men får förklara bättre här vad jag menar. Jag älskar att ha folk hemma, vill ha ett hem där man är välkommen att komma in...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
36 202
I
Övr. Hund Min 12 kg tunga (stor - inte tjock), 4,5 år gamla dansk/svenska gårdshund satte tidigare i dag i sig över 3 hekto choklad, av allra...
Svar
16
· Visningar
2 511
Senast: Isa_79
·
F
Övr. Hund TA ER TID O LÄS DETTA OM NI ÄR RÄDDA OM ERA HUNDAR! Fick detta mail o tyckte jag ville dela med mig detta till alla bukisar som har...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: PIRU
·
M
Övr. Hund Är det någon som har några tips på hur man får en hund att tugga på allt när man inte är hemma? Min 15 månaders tik plockar grejor från...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Marre.N
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama