Jag har fått ett litet problem...

R

Rigoletto

Min tik på 15 månader har börjat göra dumheter!! Hon har börjat gå upp på bänkarna i köket och äter vad hon kommer åt. Det började väl med att det stod någon gryta som jag inte hunnit diska än med något väldigt gott i, och sen står ju kattmaten där uppe oxå.

Jag har kommit på henne ett par ggr och då blivit arg och sagt till henne, men mest hoppar hon ju upp om jag går in i ett annat rum eller på nätterna.

Vad ska jag göra?
Rensa alla bänkar så det är helt rent på saker är ju ett alternativ, men jag tycker att det ska kunna stå vad som helst gott där, hon ska inte upp där ändå!
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

Ordna någon slags fälla så hon blir avskräckt.
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

Det beror ju på hur känslig hunden är och hur det ser ut hemma hos dig.
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

Hade problem med 7-månaderstik. Om vi lämnade henne själv en stund så rev hon ner alla jackor i hallen och släpade runt på skorna. Hon gjorde även så på nätterna ibland. Vi löste problemet genom att rensa hallen på ALLT. Nu har vi börjat låta jackorna och skorna stå framme igen och peppar, peppar har hon slutat med de fasonerna nu.. :love:
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

När vår schäfer började med att sno från bänken så rensade jag allt. Hundarna fungerar ju så att får de belöning direkt så sitter beteendet direkt, och de får ju sin belöning direkt om de lyckas sno något.

Vi rensade allt, inga matrester i slasken och ingen lortdisk som han kunde slicka på, vi använde oss av en bricka som passade på diskhon och när han inte kom åt något så upphörde belöningen och han glömde bort att där brukade det var gosaker. Nu är han bara 11 mån så de kanske glömmer bort lättare då.
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

Ok, det verkar som att jag får prova det ett tag och se om det hjälper! Tack för förslag!!
 
Sv: Jag har fått ett litet problem...

Varsågod;)
Sen vet jag att han välte diskstället med en massa kastruller och en stor stekpanna en gång och det var nog en bra skrämselgrej. Det hade rasat ner i slasken och säkert skrammlat på bra:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 729
Senast: Linn-Nora
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 031
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 746
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 817
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp