KungTulle
Trådstartare
Tog in min avelsgalt Börje i morse eftersom jag vill att Gudrun också ska få gå i hagen.
Tanken är att det blir skifte varannan dag så att ena dagen är Gudrun ute med gänget och nästa dag är det Börje.
Ska ju inte ha Gudrun betäckt igen förrän under tidiga vintern... eftersom jag vill ha kullen 2009 född ca en månad senare dvs i mitten av mars-slutet av marspå ett ungefär.
Börje tyckte inte det var en sån bra ide.
Han hoppade helt enkelt över i boxen bredvid och gick ut genom den öppna boxdörren.
En beaktningsvärd prestation om man är en minigris.
Jag föste in honom igen och stängde den dörren.
Varje gång jag kommer ut i stallet har han skiftat box.
Han hoppar alltså över mellanväggen. Ytterväggarna är sådär 5-10 cm högre så de ligger tydligen över hans gräns.
Jämrans gris!
Här är en stilstudie när han hoppar ut i hagen:
The flying pig! Saves the world!
/KT
ps/ Jag håller på att leta upp ett måttband -ska gå ut och mäta väggen.
Tanken är att det blir skifte varannan dag så att ena dagen är Gudrun ute med gänget och nästa dag är det Börje.
Ska ju inte ha Gudrun betäckt igen förrän under tidiga vintern... eftersom jag vill ha kullen 2009 född ca en månad senare dvs i mitten av mars-slutet av marspå ett ungefär.
Börje tyckte inte det var en sån bra ide.
Han hoppade helt enkelt över i boxen bredvid och gick ut genom den öppna boxdörren.
En beaktningsvärd prestation om man är en minigris.
Jag föste in honom igen och stängde den dörren.
Varje gång jag kommer ut i stallet har han skiftat box.
Han hoppar alltså över mellanväggen. Ytterväggarna är sådär 5-10 cm högre så de ligger tydligen över hans gräns.
Jämrans gris!
Här är en stilstudie när han hoppar ut i hagen:
The flying pig! Saves the world!
/KT
ps/ Jag håller på att leta upp ett måttband -ska gå ut och mäta väggen.
Senast ändrad: