Jag har blivit med fåglar :)

gadriel

Trådstartare
Har ju haft fåglar innan men den här gången blev det småfåglar:

2 måsfinkar (avelspar)

100513.jpg

2 diamantduvor (avelspar)

100514.jpg

6 zebrafinkar (1 hona+ 5 hanar)

100509.jpg

5 japanska vaktlar (förhoppningsvis 1 tupp + 4 hönor)

100512.jpg

100515.jpg

Sv: Jag har blivit med fåglar :)

Så fina dina fåglar är! Det är något speciellt med fåglar. Jag hade undulater förut och födde upp. Helt underbart att få följa dom från allra första början.
:bump:

De Japanska vaktlarna - hur tar man bäst hand om dem? De kan väl inte flyga, kan man ha dem lösa i lägenheten? Bajskontroll?

Har funderat på att skaffa sådana, men har inte fått tummen ur ordentligt och läst på.

Oj så mycket fåglar! Hur kommer detta sig om man får fråga? :)
Diamantduvororna och vaktlarna är ju helt underbara :love:

De Japanska vaktlarna - hur tar man bäst hand om dem? De kan väl inte flyga, kan man ha dem lösa i lägenheten? Bajskontroll?

Har funderat på att skaffa sådana, men har inte fått tummen ur ordentligt och läst på.

Du får fråga igen om ett par veckor ;)

Dom går säkert att ha lite lösa men det blir nog en del bajs på golvet och det luktar som vanligt hönsbajs (= not so good).

Dom kan flaxa en halvmeter iaf vad jag sett.

Äter hönsmat och finkfrön som fåglarna sprätter ner, samt lite grönsaker och frukt.

Oj så mycket fåglar! Hur kommer detta sig om man får fråga? :)
Diamantduvororna och vaktlarna är ju helt underbara :love:

Stor bur ;) Började med zebrafinkarna och en måsfink men dom syntes knappt i buren, såg väldigt tomt ut så det fick bli några till. I sommar ska dom vara ute i trädgården.

Ja visst är duvorna söta! Hade inte sett sånna live innan och blev totalförälskad.

Jag återkommer med frågor ;)!

Uppdatera gärna och berätta hur det går, är nyfiken... Jag hade undulater sin barn men har inte så mycket erfarenhet av fåglar utöver dem.

Så, nu har jag gjort lite finare för vaktlarna, vart så otrevligt med tidningspapper, tror sanden ska funka bra:

100521.jpg

100522.jpg

Duvorna var jättefina!
Jag vet inte hur det funkar med fåglar men blir det inte lite hektiskt för den enda zebrahonan? :D

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: IngelaH
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar