Jag har blivit med Eng. Fullblod!

B

BJÖRKIS

Va uppe hos Sonja Olsson igår på Östersäby Stuteri, tittade på Desert Stars helbror och blev förälskad direkt! :love:
En mkt trevlig hingstunge, snäll och lugn. Han är rätt rejält överbyggd men sen är han inte gammal heller, blir nog en rejäl modell, att han sen har mkt vita tecken gör inte saken sämre. Längtar till månadsskiftet då han får komma hem, ska bli så spännande! Tittade även på hans far som Sonja har uppstallad, vilken bit! Inte så hög, 1,56, men en riktigt sprintermodell, så snygg. Föredrar korta och komapkta hästar framför långa och tunnare.

Lillpållen har inget namn så det blir till att döpa honom själv, vi har några förslag. Jag vill gärna ha något från både mor och far, vi har pratat om Sport Star, vad tror ni om det?
Pappa är ju Desert Sport, mamma International Star.
Har ni några förslag?

:crazy:Vågar man fråga vad du fick ge för honom?Spännande att se om han brås på sin bror.

Finns väl bara 2 namn du kan välja om du vill ha delar av namnen på både pappans o mammans sida...

International Desert ;)
eller
Sport Star

*lånar knapp*
Eller om du vill vara lite mer udda men hålla på föräldra temat kan du ju byta orden mot synonymer eller tema på föräldrarnas namn istället för dom exakta orden. Desert kan bytas mot tex. Sahara - "Star of Sahara", "Sahara Sunrise", "Sahara Star"
Ordet Sport kan du byta mot Champion och få tex "Desert Champion" "International Champion", "Star Champion"

eller varför inte "Champion of Sahara" alt "Sahara Champion" osv... =)

Nja, det spelar ingen roll vad han kostat, det är ju inte det viktiga. Det fanns många fina åringar att titta på, maken fastnade för en stor fux, men tror denna var e. Heart Of Oak, stilig iaf.

Vi tänkte i de banorna oxå, svårt det här med namn faktiskt. Maken fastnade för Sport Star så vi ansöker om det. Star of Sahara är fint, det blir namnförslag nr 2, tack tack :bow:

Med tanke på att Desert Star kostade 15 000:- så var ju det en bra investering.Lite roligare om man har köpt en billig häst som blir något.

Det är så sant så sant. Vi får hoppas lillkillen utvecklas lika fint som bror sin, blir han hälften så bra är vi nöjda!

JÄTTE GRATTIS till dig. Namnförslaget du sagt låter fint. Hoppas det går igenom. Lycka till med den lilla.

Grattis! Vad kul att du hittat tillbaka till det eng fullblodet!
Jag har köpt ny åring i tre år i rad nu. Men denna gången(i fredags) blev det ett sto innan var det hingstar.Fick "tofflan" mkt billigt då hon inte ville gå in i auktionsringen. Är absolut inget fel på henne för det. Hon har redan utvecklats väldigt mycket sen hon kom hem efter derbyt i söndags. Vad synd det som hände i Norge! Hittade Hans något på honom? Hans kommer hit i morgon för att kolla min Eva före start nästa fredag. Är ett väldigt farande mellen honom och oss. Han behandlar våra hästar och min sambo behandlar hans....

Önskar dig all lycka till med den nya "kikkan", klart att det kan vara lite läskigt att gå in i ringen, människor som pratar och tjatar osv. Hon har kommit till ett bra hem iaf, du tar väl hand om henne. Hans rättade till Nariaat i manken, det var inte så farligt, jag trodde det skulle vara mycket mer efter det som hände i Norge, men han är så fräsch och fin så, har jobbat kalasbra hela veckan och vi är laddade för Kriteriet, jag hoppas förstås på seger, men det viktigaste är förstås att Narre gör så gott han kan, resten är bara bonus brukar jag säga.

Vill oxå ha hem min åring nu, han kommer i månadsskiftet, hur kång tid som helst känns det som, suck.
Jag och maken ska faktiskt unna oss en semester nu efter Kriteriet, åker till Miami, har alltid velat åka dit. Annika Källse kommer att hålla igång Nariaat åt mig under tiden, vi åker ändå från STHLM och tar med oss honom upp, han blir så jävla loj om man ställer av honom en längre tid, och eftersom han tävlar nu är det lika bra att Annika jobbar honom åt mig. Han kommer att få 1 månads vila nu framåt hösten/vintern, räknar med att det tar ca 2 månader att få igång honom sen inför säsong 2005. Men han är ung och behöver semestern, det är han väl värd.

Lycka till med Eva i kommande start.
Kramar

Grattis!! :bump:
Vad roligt att ni tog honom=D man får hoppas att han blir lika snabb som brorsan!
Skönt att åka på semester..sommmaren har ju inte varit den bästa precis..
du får betätta hur det gå nu med alla hästarna!
kram!

Grattis till nyförvärvet! Beträffande namnet så finns det en galoppör som heter Sport Star redan. Jag träffade på honom när jag jobbade i Spanien i vintras. Möjligen heter han Sportstar i ett ord. Får det finnas flera med samma namn om de finns i olika länder?? Snyggt namn!
Starling

Ojdå, det vore ju tråkigt om vi inte fick det namn vi önskar, men det återstår ju att se, skickade in papprena för ett par dagar sedan. De hör väl av sig. Jag tycker nog att det inte borde spela någon större roll om den andra hästen finns utomlands, men har faktiskt inte en aning. Kanske någon annan kan svara på det?
I värsta fall får vi hitta något annat, Star Of Sahara som blev föreslaget är inte alls tokigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka