Sv: Jag har blivit fisknörd
För vissa har det fungerat att ha plays med kampfiskar och för vissa inte. Rekomenderar starkt drottnigrasboror om du vill ha någon mer fisk, de lyser riktigt vackert. Annars kanske 1 kampfisk och tre stycken algätande otocinclusar skulle vara något?
Med en hög modell så tänk på att fiskar inte simmar vertikalt utan det måste ändå ha en viss bredd.
Till en kampfisk behöver du akvarium (med täckglas, de kan hoppa Högt), doppvärmare, någon sorts ljuskälla, foder passande kampfisk (de är ej veg utan behöver animalisk föda).
Sedan är det bra (dock ej nödvändigt) med grus, växter för fisken att gömma sig i (gärna även lite flytväxter), algskrapa, slamsug.
Platys bör ha ett akvarium på minst ca 50L.apocalypsze skrev:Idag var jag inne på Djurmagasinet för att kolla på akvarium och tillbehör oj så ivrig jag blev, började genast föreställa mig både det ena och det andra
Hursomhelst, akvariumen jag tittade på var 30-40 lit. och åttakantiga (eller var det sex? ) eftersom jag vill ha en högre modell. Jag vill ha vit sand, en såndär brun "stock" och ett par gröna växter. Mitt i allting så är tanken att en färgsprakande kampfisk ska simma omkring läääckert!
Kom och tänka på platy då jag såg några röda snygga, de är väl inte heller någon höjdare som sällskap eller? Hur är det med svarta?
VILL HA AKVARIE NUUU!
Vad behöver jag ha till akvariet? Kampfisk sägs inte behöva luftpump men vill ju ha lite värme på vattnet, behöver jag köpa en doppvärmare eller klarar dom sig iaf? Tips och åsikter tack!
För vissa har det fungerat att ha plays med kampfiskar och för vissa inte. Rekomenderar starkt drottnigrasboror om du vill ha någon mer fisk, de lyser riktigt vackert. Annars kanske 1 kampfisk och tre stycken algätande otocinclusar skulle vara något?
Med en hög modell så tänk på att fiskar inte simmar vertikalt utan det måste ändå ha en viss bredd.
Till en kampfisk behöver du akvarium (med täckglas, de kan hoppa Högt), doppvärmare, någon sorts ljuskälla, foder passande kampfisk (de är ej veg utan behöver animalisk föda).
Sedan är det bra (dock ej nödvändigt) med grus, växter för fisken att gömma sig i (gärna även lite flytväxter), algskrapa, slamsug.