Jag förstår inte det här med..

Sidekick

Trådstartare
.. Bökeberg Challenge.
Jag fick ett mail, som säkert många andra här, om att Bökeberg Challenge iår skulle heta QP Challenge och gå på Greva.
Jag har förstått det som att QP ersätter BC iår?
Men endå, om man kollar i kalendariumet på SQHA så står det inget om QP, men BC står kvar som vanligt den 1-4 maj.

Är det bara SQHA som är sega på att ändra eller kommer det bli två challenge-tävlingar iår?:confused:

Sv: Jag förstår inte det här med..

Bökeberg Challange kommer att gå på Bökeberg i Svedala i år liksom förra året och vara den tävling som hetat Bökeberg Challange hela tiden. :idea:
Tävlingen erbjuder AQHA shower, APHA shower, Reining och all breeds klasser. och avhålls 1-4 maj.:d

MK och SPHA gör en Paint och Quarter show på greva som dom valt att kalla QP Challange och är en helt ny tävling som erbjuder AQHA & APHA klasser. Arrangeras av MK och SPHA. Och denna går i slutet på maj.

Ja men på hemsidan för QP står det ju att Bökeberg BYTER namn till QP .. :confused:

Ja jag har sett det och det är en direkt lögn:devil:

Bökeberg Challange har arrangerats av Bökeberg AB under två år med MK som showmanager, det första året på Greva och förra året på Bökeberg.
Nu arrangeras Bökeberg Challange av Bökeberg AB själva på just Bökebergs fina anläggning i Svedala.

Bökeberg Challange kommer som sagt att arrangeras på Bökeberg i framtiden och kommer att ha i stort sett det utseende man haft från början, en tävling för allaalla nivåer!
:bump:

*KL*

Fram för fler "dubbla" shower med BÅDE AQHA och APHA, alla klasser! :banana:

Ja d vore perfekt ,varför inte samarbeta. Toppen för alla som har dubbelreggat eller Quarter o paint.:banana::bump:

För min del är tävlingshelger med "bara" AQHA klasser fullt tillräckligt
jogin :bow:

*kl*

Vad eller vem är MK??:confused:

MVH Texaz, som försöker lära sig:idea:

Tror han heter Mikael Karlsson eller nåt liknande, en av arrangörerna.

Bökeberg Challange har arrangerats av Bökeberg AB under två år med MK som showmanager, det första året på Greva och förra året på Bökeberg.
Nu arrangeras Bökeberg Challange av Bökeberg AB själva på just Bökebergs fina anläggning i Svedala.

Bökeberg Challange kommer som sagt att arrangeras på Bökeberg i framtiden och kommer att ha i stort sett det utseende man haft från början, en tävling för allaalla nivåer!
:bump:

Heter inte tävlingen Bökeberg Challenge dvs utmaning? Men jag kan ju ha fel, du borde ju veta eftersom SRHA finns med bland arrangörerna.

Öhhhhh:crazy:
Det känns om ett viktigt inlägg i debatten, tack för det:eek:
Nu blev det mycket klarare, och vad hade SRHA med det att göra:confused:

Öhhhhh:crazy:
Det känns om ett viktigt inlägg i debatten, tack för det:eek:
Nu blev det mycket klarare, och vad hade SRHA med det att göra:confused:

Inte ett dugg viktigt :o - tycker bara det är lite komiskt i westernvärldens swengelska språkbruk att tom Bökebergs egen hemsida innehåller båda varianterna av stavning:confused:
Och ursäkta det var visst NRHA som var med, men reining som reining :)

Historien är väl så att MK drog igång en stor tävling på Greva för några år sedan. Tumbleweed gick in sponsor/medarrangör och tävlingen fick därför namnet Tumbelweed Challenge.

Året efter så gick Bökeberg in istället för Tumbleweed och då fick tävlingen förstås namnet Bökeberg Challenge.

Året därpå anordnas Bökeberg Challenge igen men då på Bökeberg i Skåne.

Jag tror att det är så tanken är bara raderna. Kanske är det så att två aktörer tycker sig inneha namnet xxxx Challenge? Och den ena då valde att byta namn på sin tävling.

Liknande trådar

Western Syd det har blivit så tråkig har på western siden. Två tävlingar i hälgen, 1 Maj och en i Uddevälla, och allt som erbuds är ett U-TUBE...
Svar
9
· Visningar
1 614
Western (Det blev visst långt, jag hoppas ni orkar läsa och ge mig lite tankar!) Jag står inför ett litet problem, ett rätt så trevligt...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: Praefatio
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 681
E
Islandshäst Jag är en tjej som har över 30 års erfarenhet av egna hästar och tävling i hopp. Ridit ponny på elit nivå och häst på nationella...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur