Jag fattar inte....

Sv: Jag fattar inte....

USA är nog svaret på den frågan!
Svårt att hitta på svenska marknaden, om det är showsadlar du tänker på.
Finns ju endel begagnat på marknaden ibland, men nytt är desto svårare! :-/

/ Jeanette

Eller hur....?! Å att skicka efter från USA är ju en ren chansning. Man måste ju vara rätt säker på att den kommer att passa i så fall...

Det finns showsadlar att få tag på i Sverige. Tyvärr så har Sverige bara en handfull med pleasureryttare som kan konkurrera på toppnivå. Men intresset verkar sakta, sakta men säkert öka i landet. Förra året har det dykt upp en eller ett par nya pleasureryttare som under första året slagit sig in i svenska toppskiktet. Roligt om intresset ökar och klassen på pleasure kan öka ytterligare ett snäpp.

Kontakta www.nsba.se/ så får du säkert tips och hjälp var du kan hitta en sadel som tilltalar dig.

Maria har stenkoll på det mesta: www.bravesta.com

Jag är inte ute efter värsta showsadeln och de jag kunnat hitta i Sverige är just rena showsadlar. Jag vill ha en "arbets-pleasure" där man får en lodrät sits. Fast lite "bling" får det gärna vara ;-)
Tack för tips om nsba!

Jag är inte ute efter värsta showsadeln och de jag kunnat hitta i Sverige är just rena showsadlar. Jag vill ha en "arbets-pleasure" där man får en lodrät sits. Fast lite "bling" får det gärna vara ;-)
Tack för tips om nsba!

Har skickat PM till dig :)

Vad får den kosta då?

Beror ju på om den ä ny eller begagnad förståss... Men den optimala sadeln - som funkar till träning och även lite tävling, å som ligger bra på hästen - får kosta... Trött på sadlar som passar sådär...

Haha ja det var ju inte riktigt svar på frågan... ;)

Varför jag undrar är för när jag lagt ut sadlar på annons tycker alla att dom är för dyra, ändå återkommer dom 10 gånger ang samma sadel för att se om priset har gått ner och så läser man sådana här trådar. ;)

Själv tycker jag inte 15-16 000 är ett överpris för sjysta märkessadlar med silver när nya kostar mellan 25-100 000.

Jag betalar gärna för sadeln, har planerat att lägga ut minst 15-16 000 för en begagnad äldre sadel. Det borde vara rimligt?
Ska jag sälja min dressyrsadel och inte köpa en ny sådan så kan jag lägga lägga ut mer än så för en trevlig sadel.

ingen som vet om en vettig pleasuresadel för max 10 000:-. behöver inte vara i toppskick då jag redan har en showsadel och endast behöver en och träna i hemma..:)

Jag längtar redan efter en sadel! Det är inte någon idé att titta på sadlar åt en ponny som är så platt
över ryggen att man kan ställa fyra kaffekoppar i bredd :d När hon i vanliga fall är en ganska nätt ponny.

Nej egentligen inte. Fast när man köper begagnat kan det bli problem om den inte passar. Inte så många som vill köpa tillbaka då... Å ska man sen i sin tur sälja sadeln igen så riskerar man att förlora flera tusen, om man inte ha råd att ha den hängande i väntan på rätt köpare. Några såna vändor så har sadelbudgeten holkats ur väsentligt. Därför funderar jag mer och mer på att köpa ny. Men man hoppas ändå hela tiden att man ska hitta den maximala sadeln till ett bra begagnatpris... ;-)

Visst men om vi vänder på det. När du själv har köpt den där nya sadeln och betalat vad det kostar och sedan ska sälja den, bryr du dig på om att köparen inte vill göra sig omaket att komma med hästen och prova, eller vill ha din dyra sadel på öppet köp med risk för att du får tillbaka den med repor och andra märken...

Och jag tycker nog att när sadlar som ligger på 20'+ nya kostar 15-16' begagnat så har säljaren gjort sin del så att säga.

Det finns en hel del fina show pleasuresadlar till salu i Sverige men folk har inte lust att kränga iväg dom billigt eller låna ut dom och jag vet själv hur trött man blir på folk som tror att dom kan pruta en massa bara för att sadeln inte har blivit såld på x antal veckor/månader, många orkar inte annonsera dom ens till slut.

Jag hoppas du hittar rätt sadel, begagnad eller ny! :)

Visst men om vi vänder på det. När du själv har köpt den där nya sadeln och betalat vad det kostar och sedan ska sälja den, bryr du dig på om att köparen inte vill göra sig omaket att komma med hästen och prova, eller vill ha din dyra sadel på öppet köp med risk för att du får tillbaka den med repor och andra märken...

Och jag tycker nog att när sadlar som ligger på 20'+ nya kostar 15-16' begagnat så har säljaren gjort sin del så att säga.

Det finns en hel del fina show pleasuresadlar till salu i Sverige men folk har inte lust att kränga iväg dom billigt eller låna ut dom och jag vet själv hur trött man blir på folk som tror att dom kan pruta en massa bara för att sadeln inte har blivit såld på x antal veckor/månader, många orkar inte annonsera dom ens till slut.

Jag hoppas du hittar rätt sadel, begagnad eller ny! :)

Förstår helt att man inte vill låna ut sin begagnade till påseende/prov. Har själv gjort det en gång med en massa strul som följd. Gör inte igen...

Begagnade reiningsadlar har ju gått ner i priset eftersom det finns så gott om dom, medans det finns ett mindre utbud begagnade pleasuresadlar, å då är det klart att pleasuresadelspriserna håller sig på en högre nivå. Marknaden som styr. Prisskillnaden är en av faktorerna om man väljer nytt eller begagnat. Och hur man är stadd i kassa förståss. Skiljer det låt säga 5000 mellan ny och gammal, då väljer jag nog ny, men är prisskillnaden bortimot 10.000 så skulle jag överväga begagnad, om sannolikheten för att den ska passa är stor, alternativt att jag kan komma iväg och prova den. Sen finns det ju en massa faktorer däremellan som kan spela roll förståss... Inte lätt detta....

Hittat en dale chavez showsadel som jag är så sugen på
att köpa, 23' ska hon ha är väl ett bra pris då den endast är använd till show & nya kostar över 50'.
Ngn som har en dale chavez som vet hur deras full quarter är,
för jag har en crates & vet att deras quarter är som andras full.
Ska tillägga att det inte endast är silver på den utan oxå swarovskikristaller

Usch ja, en del försökernpruta å det jävligaste.. Jag blev erbjuden 800 kr för min som ligger ute för 10k :crazy:

Du tror inte dom glömde en 0a bara? Annars sjukt ofint att försöka pruta så mycket

Liknande trådar

Fordon Enligt listor ska vi ha A-mått 984 på förtältet. Tydligen ett udda A-mått då det inte finns några begagnade till skapligt pris. Men...
Svar
1
· Visningar
155
Senast: cassiopeja
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 483
Senast: Nepenthe
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: Murray
·
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 146
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar