Jag de Bellouet

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Mannagrynet
  • Startdatum Startdatum
Sv: Jag de Bellouet

Jag vet inte än om vacc, men jag tänker göra det i vilket fall som helst för säkerhets skull.

Nytt för i år är att de måste vara chipmärkta.

Vad tror ni om honom i aveln?
Någon som har sett någon avkomma?

Jag väcker gärna liv i den här tråden igen, hoppas att ni inte misstycker.

Några fler rapporter från er som sett avkommor nu? Jag hörde från gubbarna som frysmärkte hemma att avkommorna var oerhört vackra, långbenta och ädla trots sin stora far.

Jag är lite sugen, men en tränare i min närhet skakar på huvudet och säger att det är för gammal stam på Jaggen för att han ska slå riktigt i avel.

Den här tråden borde verkligen ligga på travsidan istället. Här tror jag inte att många kommer se den tyvärr...

Senast ändrad:

Några fler rapporter från er som sett avkommor nu? Jag hörde från gubbarna som frysmärkte hemma att avkommorna var oerhört vackra, långbenta och ädla trots sin stora far.

Jag kan absolut ingenting om trav men har i stallet haft två avkommor till honom.
Hiskeligt fula båda två men -05:an som varit på träning i ett år sägs gå bra där. -06:an har precis åkt iväg till träning.
Jag har inte så mkt att jämföra med i travvärlden men nog är -06:an stor för sin ålder. -05:an var inte lika stor.
Jag skulle nog inte kalla dem ädla heller faktiskt.

Men som skrivet, ta det med en nypa salt då det jag kan är ridhästar och ponnyer, inte travhästar.

Fransmännen brukar vara senare i sin utveckling.
Dom är ofta lite grövre och som du säger, oädlare i typ.
Men vid fullvuxen ålder så ser man inte oädelheten på samma sätt.

För många år sedan såg jag en hel drös efter halvblodshingsten Pomme Royal.
Fölen och ettåringarna såg för hemska ut. Underhals och stort huvud på en spinkig kropp.
Som treåringar så var dom rena förvandlingsnumren.
Shit vilka granna hästar det blev.
Halsen på rätt ställe, och kroppen hade växt i harmoni med huvudet.
Skulle aldrig ha trott att det var samma ungar som dom tre år tidigare..

AM

Nu lär ju inte jag få se dem vid vuxen ålder men det kan säkert stämma :)

Johodå...:D
Du får knappa in programmet Vinnare på fyran om nåt år.
Då kommer pållarna att delta i V75.

I startfältet så kan man se dom franska som fuxar med massor med tecken, större i typ, ibland lite "skuttigare" och långdistansare..
Eller nåja..nästan alltid :D:D

AM

Jaggen är intressant. :love:
Hoppas Ameo flyttar över "Le Cannibal" till rätt forum så kan vi diskutera massor med franskt :d:D

AM

Vad säger du om hans egen stam då? Är den gammal? Jag tror banne mig att jag har träffat Misty Sister när jag jobbade på Brättefors för hundra år sedan. Och då var hon hundra år...

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
305
Senast: Unafraid
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Nepenthe
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
981
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka