A
Alva24
Har två hundar en stor nalle björn, Leonberger som alla älskar och som älskar alla. Sen har jag en Amstaff en mördarmaskin som bara letar efter nästa person att bita i strypen.. eller?.. Det är tyvärr så många människor ser det. Åkte tåg med mina hundar idag, som många andra gånger. Leonbergern är stor och hon får helt enkelt inte plats att ligga vid mina ben utan vi trycker ihop oss så gott det går men halva hennes kropp ligger ändå i gången. Inga problem, folk kommer förbi och hon är ju såååå söt enligt både mig och andra. Idag råkade även Cley (min amstaff) titta ut under sätet ca.5cm ut i gången, bara för att han vill ju också så hemskt gärna säga hej när folk sitter och gosar med min lurviga hund och dvs hans bästa kompis. Kvinnan som sitter på huk och klappar min ena hund kastar sig hysteriskt undan och säger till mig att de är ju förjäkligt att folk ska ha sådana hundar att "hävda" sig med.. Cley blev livrädd givetvis för han förstod inte varför damen slängde sig så hysteriskt och vifftade med armarna så han la hela ansiktet mellan mina knän resten av vägen. Jag förstår att folk har respekt för vissa hundar men folk får ha lite vett med. Jag är utbildad intr och jobbar med hundar och är så otroligt trött på att folk gör sånna saker. Kan då tillägga att jag litar mer på amstaffen med nya människor än leonbergern då hon är i trotsåldern men alla kastar vackert ner ansiktet framför henne utan att kolla.. trist