Jag blir så trött!

A

Alva24

Har två hundar en stor nalle björn, Leonberger som alla älskar och som älskar alla. Sen har jag en Amstaff en mördarmaskin som bara letar efter nästa person att bita i strypen.. eller?.. Det är tyvärr så många människor ser det. Åkte tåg med mina hundar idag, som många andra gånger. Leonbergern är stor och hon får helt enkelt inte plats att ligga vid mina ben utan vi trycker ihop oss så gott det går men halva hennes kropp ligger ändå i gången. Inga problem, folk kommer förbi och hon är ju såååå söt enligt både mig och andra. Idag råkade även Cley (min amstaff) titta ut under sätet ca.5cm ut i gången, bara för att han vill ju också så hemskt gärna säga hej när folk sitter och gosar med min lurviga hund och dvs hans bästa kompis. Kvinnan som sitter på huk och klappar min ena hund kastar sig hysteriskt undan och säger till mig att de är ju förjäkligt att folk ska ha sådana hundar att "hävda" sig med.. Cley blev livrädd givetvis för han förstod inte varför damen slängde sig så hysteriskt och vifftade med armarna så han la hela ansiktet mellan mina knän resten av vägen. Jag förstår att folk har respekt för vissa hundar men folk får ha lite vett med. Jag är utbildad intr och jobbar med hundar och är så otroligt trött på att folk gör sånna saker. Kan då tillägga att jag litar mer på amstaffen med nya människor än leonbergern då hon är i trotsåldern men alla kastar vackert ner ansiktet framför henne utan att kolla.. trist

Sv: Jag blir så trött!

jag hatar människor som dömmer hunden efter utseendet!jag hade en grand danois för två år sedan han var 98cm i manken....vissa brydde inte sig ett dugg när man gick förbi men vissa sprang bakom knuten o ställde sig i trappuppgångar eller ställde sig flera meter ifrån...nästan alla vi gick förbi kollade snett på oss..det var inte kul....man vill ju bli behandlad som alla andra hundägare...

jag har lite samma problem,men mer dolt

har köpt en Hoffe o blivit varnad åtskilligt för detta,för de är så hårda osv...

sen har jag en Flatik på 11 år som verkligen har varit helvetet självt,mkt intelligent,dådkraft,hårdhet(knäckerej vilt) och mkt god självkänsla

INGEN hund kan vara värre än hon var att uppfostra..så blev hon också en fantastisk tjänstehund men kanske inte så lätt att leva med privat.

jag ville ha en likadan o det hittar jag inte bland Flat(som tur är??) utan fick ta en Hoff..

folk tar dessutom för givet att sitter man i rullis så kan man inte hantera vare sig sig själv,hun eller häst,än mindre träna folk o djur..suck....

i närmsta stad har vi en underbar Pitt,en riktigt ljuvlig och trevlig hund,med-naturligtvis-en husse som bar hunden som handväska i selen när den var liteno sedan satte stackel på den..suck...

hund o jag träffas lite då o då och utbyter trevligheter,och det är intressant att studera hur frän husse tror att hunden är

det skall lindas kopel runt handen,dov röst,gås undan och hunden är -betydligt-mer stabil än husse då den bara...tja..traskar vidare

som med allt-man skall inte kolla på utanpåverket utan ta reda på vad som göms inuti

Thina

Jag har åkt ganska mycket tåg och buss med Zingo och har ännu inte råkat ut för det du beskriver. Jag hoppas innerligt att det aldrig kommer att hända. Tvärt om så kommer det fram mycket människor som undrar om de får klappa honom. :bump: :bump:

Skönt att höra att inte alla måste ha det så. Men tyvärr handlar ju om okunskap när de gör en sådan sak. De tittar bara på hur hunden ser ut och kanske tycker det att min lilla kille ser ut som en best (fast han då enligt mig och alla som känner honom givetvis ser ut som nalle puh mer eller mindre). Samt att han rör sig med väldigt mkt energi vilket många uppfattar som negativt. Fast de är ju så svårt när man bli sådär glad som han blir att inte rusa fram :smirk: men de gör han ju inte även om han väldans gärna vill vara allas bästis. Tur bara att han är så pass stabil att han inte blir rädd och naffsar när folk kastar sig och vifftar på det där sättet.

Kan du inte lägga in en bild på honom?

Jag har ju två schnauzer och sambon en blandras. Blandisen är den alla fastnar för, och hon är ju så sööööt och snääälll, hon är en riktigt gossehund som älskar att bli klappad.
Min gamla schnauzer säger mer hej och är lite kräsen vem som hon hälsar på mm. Min yngsta schnauzer fastar iofs många för, men det är ändå blandisen som de flesta tycker om.
Jag har slutat bry mig, men ibland kan jag inte låta bli och säga att det är blandisen som man inte gör som man vill med. Man lyfter henne inte hur som helst, klipper klor gör jag inte på henne själv och hos vet vill jag gärna ha munkorg på henne om de ska göra något som kan kännas lite.
Medans du kan göra vad man vill med mina schnauzrar.
Men det är det ju ingen som ser.

Jag kom gåendes med min Engelska Staff en dag..en kärring frågade om "Det där är en sådan där äcklig hund" och pekade på min söta säl.

- Javisst sa jag! Hon både rapar och fiser.:D

Hrmpf..sa kärringen och skyndade vidare.

:angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej, det är såå jobbigt att gå promenader med vår 14-månders retriever och har egentligen alltid vart. Mycket flat i honom. Ja vi har...
Svar
19
· Visningar
5 680
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 687
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 848
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar