Jag blir så lessen...

D

Dandyridge

Nu går det inte längre. Min ena katt flyttade ut i lagårn i somras och vi skaffade en ny katt för att den andra inte skulle vara själv. En vecka efter att den nya katten hade kommit kom den gamla hem igen:crazy: Så nu har vi 3 katter. Alla 3 kommer från djurhemmet. Den som var borta och den nya kommer jätte bra överrens men inte den andra. De slåss och de kissar där de inte borde. Den nya katten har tagit som vana att kissa i bebisens rum varje morgon. Bebisen kommer om 2 veckor och jag vill inte att han ska fortsätta med kisseriet. Den andra katten vågar inte röra sej i huset utan ligger på ena bänken i köket och tar trappen ner till källaren och luckan ut.
Efter många funderingar fram och tillbaka och många tårar har jag bestämt mej för att lämna tillbaka den nyaste katten till katthemmet. Men det bär mej emot. Han behöver ett ganska lugnt hem men kan bo med hundar och tycker om när det händer saker.
Vad gör jag om inte djurhemmet tar emot honom igen? Jag vill ju inte avliva honom. Vi har frågat sambons pappa, min bror, kompisar men ingen vill ha katt.
Finns det nåt sätt att få honom att sluta kissa inne? Det verkar ju vara rangrelaterat eftersom både han och den andra håller på plus att de bråkar.

Sv: Jag blir så lessen...

Är det ett seriöst katthem tar de tillbaka katten när du förklarar att den fortfarande inte går ihop med de du redan hade.

Det finns sån här DAP-dosa (Feliway och Felifriend) även till katter har jag för mig. Avger feromoner (lyckohormon), kanske kan vara värt att testa? Kommer katterna överens löser sig nog kissproblemet också.
Jag antar att ni har ställt in en sandlåda i bebisrummet redan?

Senast ändrad:

Japp men han kissar brevid i stället. Det som jag blir så funderad över är att de kan äta ur samma skål (samtidigt) utan att bråka och de sitter brevid varandra utan problem. Han kissar i vårt sovrum, i gästrummet och i bebisrummet. Den andra har kissat i vårat sovrum, i vår säng när vi låg och sov!!! och i gästrummet.

Min kastrerade hankatt kissade i bebisarnas linneförråd.
Inte så kul. Men jag tror att han försökte att "pinka" in dem i sin familj på ngt vis. Han var livrädd för dem, men extremt intresserad samtidigt. Jag har en bildserie på hur bebisarna ligger på golvet och han står i ena hörnet av filten och nosar, på nästa bild ingen bebbe men en katt som nosar som en tok där de hade legat och på sista bilden en pösig katt som ligger exakt där bebisen låg.

Han slutade med detta efter ett par månader. Jag har ingen aning om varför han plötsligt slutade med det.

bebisen har ju inte kommit ännu så det är nog inte det. Han kissar ju lite varstans. Han gjorde det i början sen slutade han ett tag och nu är han igång igen. Även den andra kissar ju lite varstans. Osams är de och ham jagar den andra så fort han får chans till det.

jag ska testa sånt tänkte jag. Nu har han inte gjort nåt alls på några dar så det blir ju svårare att behöva göra sej av med honom. Han är ju ändå en familje medlem.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?