D
Dandyridge
Nu går det inte längre. Min ena katt flyttade ut i lagårn i somras och vi skaffade en ny katt för att den andra inte skulle vara själv. En vecka efter att den nya katten hade kommit kom den gamla hem igen Så nu har vi 3 katter. Alla 3 kommer från djurhemmet. Den som var borta och den nya kommer jätte bra överrens men inte den andra. De slåss och de kissar där de inte borde. Den nya katten har tagit som vana att kissa i bebisens rum varje morgon. Bebisen kommer om 2 veckor och jag vill inte att han ska fortsätta med kisseriet. Den andra katten vågar inte röra sej i huset utan ligger på ena bänken i köket och tar trappen ner till källaren och luckan ut.
Efter många funderingar fram och tillbaka och många tårar har jag bestämt mej för att lämna tillbaka den nyaste katten till katthemmet. Men det bär mej emot. Han behöver ett ganska lugnt hem men kan bo med hundar och tycker om när det händer saker.
Vad gör jag om inte djurhemmet tar emot honom igen? Jag vill ju inte avliva honom. Vi har frågat sambons pappa, min bror, kompisar men ingen vill ha katt.
Finns det nåt sätt att få honom att sluta kissa inne? Det verkar ju vara rangrelaterat eftersom både han och den andra håller på plus att de bråkar.
Efter många funderingar fram och tillbaka och många tårar har jag bestämt mej för att lämna tillbaka den nyaste katten till katthemmet. Men det bär mej emot. Han behöver ett ganska lugnt hem men kan bo med hundar och tycker om när det händer saker.
Vad gör jag om inte djurhemmet tar emot honom igen? Jag vill ju inte avliva honom. Vi har frågat sambons pappa, min bror, kompisar men ingen vill ha katt.
Finns det nåt sätt att få honom att sluta kissa inne? Det verkar ju vara rangrelaterat eftersom både han och den andra håller på plus att de bråkar.