Jag blir så less..

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Åska
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 979
Å

Åska

på min katt. Så fort han kommer in i mitt sovrum så kissar han i min säng.

I natt lyckades han puffa upp min sovrumsdörr och kom och lade sig hos mig och mös. Vem kan säga nej till en mysande katt så han fick ligga kvar och sova hos mig. Tro inte annat än att jag vaknar av att kattf*n sitter och kissar på täcket. Han kunde åtminstonde vara lite artig och använda kattlådan som står 10 m bort.

Varför gör han så här? Han är kastrerad och kissar inte någon annanstanns. Kan det vara att det kommer upp röklukt från grannen under? Kan det vara något fysiskt fel?

Det är så trist att behöva hålla tillstängd till sovrummet hela tiden och att hålla på att vakta på honom. Snälla är det någon som ha en ide vad det kan vara?

Sv: Jag blir så less..

markera revir, eller så tycker han att det är bättre än att kissa i lådan=renare, eller så är han lat?

När du märker att han kissar i sängen så ska du säja fy och direkt stänga ut honom från sovrummet, katter lär sig snabbt konsekvenser av sitt handlande :angel:

Jag har i mitt liv haft några hankatter och de har alla kissat just på täcket nån/några gånger i sina liv.
Mest har det varit då de har varit ungkatter i samband med könsmognad.
Men även vuxna och bebisar.
Fya och titta honom i ögonen och förklara att han har gjort fel.
Katter är ganska smarta djur så de förstår mycket väl att de har gjort något fel.

Ett tips kanske kan vara att spraya en liten dusch med Fy-spray på överkastet så kanske han inte går dit och sätter sig.. *har aldrig provat själv*

Lycka till!

Fy vad tråkigt, vår lillkatt är nästan likadan. Han får numera vara ute på nätterna eftersom vi inte kan gå och bevaka/gissa var han ska pinka nästa gång. Vad gör han när han kommer in på morgonen tro? Går direkt in och sätter sig och pinkar :devil: Jag blir oxtokig och om det här inte går över när han är kastrerad (ska ske snarast möjligt) så måste vi tyvärr ta bort honom. Vi har brädgolv med springor i och vill inte ha mer varken skit eller piss mellan dem.

Fy vad träligt....
Prosterar han för nåt tro? Märkligt att han gör det .. bara så där.. :confused:

Jag vet inte vad det är, har haft många katter men ingen av dem har haft något större problem med lådan. Det är nog så att vissa katter aldrig lär sig...

Jag hade en gång en katt som helst satte sig brevid lådan.
han gick och nosade i lådan, hade han då redan hunnit gå i den en gång och kissat som jag inte hunnit ta bort så satte han sig brevid.
Han var tvungen att alltid ha rengjord låda. det fick inte ens vara en liten liten kiss-skvätt i den.
Han kanske tycker den är otrevlig.
Min katt valde hellre att kissa inne än ute, precis som din. Men ENDAST i ren låda alltså.
det var säkert för att han visste att då tar jag ju bort det på en gång..
Eller nåt...

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 864
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Elisha
·
Katthälsa Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra! Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Piek
·
Övr. Katt Har en honkatt och en hankatt, båda kastrerade på 2 respektive 3 år. Vi har haft båda sen de var kattungar, men honkatten föddes upp på...
Svar
3
· Visningar
1 489
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur