Jag blir inte klok..

B

BancoB

Ska få ett par ridstövlar när jag fyller år. De får kosta runt 2000-2500, inte mer, tyvärr, men så är det :p

Var inne i ridsport butiken och i den prisklassen fanns där Jacson, Mountain Horse och ett annat märke som jag uteslöt.

Jag antar att der var Mountain Classic High Rider hon menade (de fanns inte inne) och i katalogen står det att det är en dressyr/allround stövel. Men på vissa sidor står det hopp/allround? :crazy:

Men iallafall så fanns inte den i mina mått, för den skulle då bli för kort i skaftet, tycker det låter lite konstigt för så långa smalben har jag inte :p ?

Så iallafall fick det bli att jag beställde ett par Jacson som fanns med längre skafft i min storlek. Men nu har jag fått för mig att de är mer hoppinriktade? :o

De ska ju bara duga ett tag, men jag vill inte det ska se helt tokigt ut . .

Sv: Jag blir inte klok..

Utan snörning. Den har ju lite båge och var lång i skaftet, så det ska väl duga eller? :p

Enligt henne fanns inte MH med så långt skafft, annars kanske den hade varit bättre.

Kom på att Cavallo väl finns för runt 2500 och det är ju bättre kvalite, men är rädd de är obekväma.. :p

Senast ändrad av en moderator:

Kan du inte lägga till pengar själv så får du den stöveln du vill ha? Så hjälper dom dig lite på vägen iaf.

Lägger du till några hundra kan du få både någon modell av cavallo och petrie, mycket bättre än jacson tex. Kanske är det rea om du har tur också! Finns andra bättre märken också för det priset.

Cavallo är hårda först, men många gillar dem ju (när mina var bekväma hade det gått flera år:crazy:) Petrie var helt ok från början och är jättesköna:bow:

Asch, är de bekväma och inte alltför fula får de duga fram till sommaren, då har jag råd att köpa bättre.

ja köpte ett par cavallo för 1900 =) super snygga....hårda i början men nu är de hu sköna som helst! :)

Liknande trådar

Utrustning Var och kollade på ridstövlar idag, hade tänkt köpa mig ett par till främst dressyr, men att det kunde vara så svårt hade jag inte...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: Hopplapolle
·
S
Utrustning Jag har nu ridit med en Griffin Haflinger/ Cob Dressyr, 17", X-vid. Sadlen är vid nok for hesten, och jättekort, ca 43-44 cm...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka