Jag blir galen!

Sidekick

Trådstartare
Vad betyder förkortningen SAS? Alla skriver det överallt och jag kan inte komma på vad det betyder!

Sv: Jag blir galen!

Du tänker inte på flyget nu va ;)

Så Att Säga

Ahaaaaa jag är ju inte bara så lite dum..

Jag har funderat i flera dagar.. Och kommit fram till knäppa svar..

Typ som andra säger, säger sjungande apan (inte för att det är logiskt på nått sätt, men..), sitt alltid stilla (hahah också ologiskt) :D

Jisses vad bra att du också undrat och skapat en tråd, för nu vet jag också i fortsättningen vad SAS betyder :D

InMyOpinion - IMO

Vilket betyder ungefär följande på svenska:
Min uppfattning är
Min mening är
Min åsikt är

Senast ändrad:

Tycker oxå det är lite för mkt förkortningar här & var, emn bra mkt mindre än man ser på alla möjliga fjortisforum där ungarna tydligen inte ens kan skriva hela ord längre;)

IDAG kom jag på alldeles själv att 'mao' nog betyder 'med andra ord'.
Jag hade en kompis som alltid tänkte att 'ffs' betydde 'för fasiken' .. x)
Förkortningar ftw! :D

Jag är för gammal för ungdommarnas "chat-språk":crazy:
Fattar inte heller alltid vad alla förkortningar betyder.
Det borde finns en "förkortningsordlista" En FKO! :rofl: (fyndigt va?)
Kan ingen göra en sån.:angel:

En annan märkligt fenomen är att många förkortningar är på engelska.:crazy:
Det jag har lärt mig hittills är bara:
BTW = By The Way (Förresten)
IRL = In Real Life (I verkligheten)
lr = eller
(Plus några andra som jag inte kommer på just nu.)

Men vad i hela fridens namn betyder "Knapplån" eller *kl* som förekommer lite överallt.:eek:

Ge mig en FKO fort som tusan. Man vågar ju snart inte svara på inlägg i rädsla på att man gör bort sig totalt.:confused:

Knapplån och kl (förkortningen ;)) betyder att man svarar på ett inlägg där svaret inte är riktat till skaparen av inlägget man svarar på. Svaret kan vara mer allmänt och inte ett svar till den specifika personen. Hängde du med i min förklaring?

Aha... Då förstår jag.. Tack för det snabba svaret.:)

Kanske skulle det göras en knapp till som bara heter "svara" och ta bort "svara på detta"
Jag tror att det kan vara därför som många kan känna sig "påhoppade" när någon "svarar på detta"

Är det något speciellt man vill svara på kan man ju alltid citera.

Nej nej nej, det finns en del forum som har det så och jag tycker det är förvirrande. Ibland (eller tja, ofta) så framgår det tydligt att ett inlägg är riktat till någon, men man har ingen jäkla aning om vem i den trehundra inlägg långa tråden denna någon är. Hu, det är hemskt! :crazy: ;)

Jag gillar det som det är och tycker bättre om att skriva knapplån än att varje gång behöva skriva vem inlägget är riktat till.

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
486
Senast: Krålus
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 558
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Vad är de bästa tips som du har fått från Bukefalos? Mina är hårolja och deodorant under brösten.
Svar
17
· Visningar
774
Senast: kolblakkur
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 580
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar