Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tycker oxå det är lite för mkt förkortningar här & var, emn bra mkt mindre än man ser på alla möjliga fjortisforum där ungarna tydligen inte ens kan skriva hela ord längre
IDAG kom jag på alldeles själv att 'mao' nog betyder 'med andra ord'.
Jag hade en kompis som alltid tänkte att 'ffs' betydde 'för fasiken' .. x)
Förkortningar ftw!
Jag är för gammal för ungdommarnas "chat-språk"
Fattar inte heller alltid vad alla förkortningar betyder.
Det borde finns en "förkortningsordlista" En FKO! (fyndigt va?)
Kan ingen göra en sån.
En annan märkligt fenomen är att många förkortningar är på engelska.
Det jag har lärt mig hittills är bara:
BTW = By The Way (Förresten)
IRL = In Real Life (I verkligheten)
lr = eller
(Plus några andra som jag inte kommer på just nu.)
Men vad i hela fridens namn betyder "Knapplån" eller *kl* som förekommer lite överallt.
Ge mig en FKO fort som tusan. Man vågar ju snart inte svara på inlägg i rädsla på att man gör bort sig totalt.
Knapplån och kl (förkortningen ) betyder att man svarar på ett inlägg där svaret inte är riktat till skaparen av inlägget man svarar på. Svaret kan vara mer allmänt och inte ett svar till den specifika personen. Hängde du med i min förklaring?
Aha... Då förstår jag.. Tack för det snabba svaret.
Kanske skulle det göras en knapp till som bara heter "svara" och ta bort "svara på detta"
Jag tror att det kan vara därför som många kan känna sig "påhoppade" när någon "svarar på detta"
Är det något speciellt man vill svara på kan man ju alltid citera.
Nej nej nej, det finns en del forum som har det så och jag tycker det är så förvirrande. Ibland (eller tja, ofta) så framgår det tydligt att ett inlägg är riktat till någon, men man har ingen jäkla aning om vem i den trehundra inlägg långa tråden denna någon är. Hu, det är hemskt!
Bukefalosnyheter
När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Hundavel & Ras Dagens rasklubbar gör det ofta baserat på rent nonsens. Denna punkt i historien brukar nämligen infalla samtidigt som när man började...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.