Jag behöver råd

MrsScabtree

Trådstartare
Nu ska Harley och jag efter månaders ihopskrapande börja på hundsim. Han har tappat så mycket muskler i bakbenen att det mest känns som skinn och ben (har artros) och jag vill nu bygga upp honom igen. Tanken är att vi ska gå fem gånger på hundsimmet (som kostar dyra dyra pengar) och sen är tanken att han ska få simma i vårat badkar (det är en liten terrier för de som inte vet) ett par gånger tills jag sparat ihop ytterligare pengar att köpa fem besök till osv osv...Vad tror ni? Är det en lösning som skulle kunna ge gott resultat? Jag ha rju tyvärr inte råd att köpa ngt årskort (kostar runt 7000 kronor) men måste lösa det på något sätt. Någon som har errfarenhet? Andra råd? Jag har även spanat efter flytväst åt honom.
Frågan är bara vilken av dessa två jag ska ha, räcker det med den billiga eller är det vettigare att köpa en mer rejäl..?

Länkar:

http://www.huverods.com/products.php?cid=443&pid=5535

http://www.huverods.com/products.php?cid=443&pid=5530


..och en sak till. GuardianAngel rekommenderade ngt som kallades "aktiv hund" tidigare, jag fick pm om detta men det strök med när jag rensade lådan:crazy: . Vart köper man aktiv hund?

Hjälp mig nu när jag står här i valet och kvalet! Jag vill veta allt:idea:
 
Sv: Jag behöver råd

Om han inte ska ut och simma så mycket i sjöar eller så, så räcker det gott med den billigare tycker jag.

Var man kan köpa aktiv hund vet jag inte, men vet att många ger hokamix till hundar som har pålagringar och upplever en skillnad till det bättre. Kanske värt att testa?
 
Sv: Jag behöver råd

Han är ju väldigt oroligi vattnet så jag tror att en flytväst måste han ha iaf, jag inbillar mig att han känner sig tryggare då? Vi simmar inte så jätteofta i sjöar men givetvis händer det när man får tillfälle.
I vinter blir det ju dock såklart inget utomhus..
Vad är hokimix för något?
 
Sv: Jag behöver råd

Hokamix är ett örttillskott som tydligen ska vara bra för leder med pålagringar. Har inte använt det själv, men vet de som använder det och som har positiva erfarenheter av det.

Brukar finnas i hundbutiker eller på nätet

Scrolla ner en bit, så hittar du hokamixet.
 
Sv: Jag behöver råd

I min gamla tråd om HD/AD fick jag en massa tips på olika preparat, bl.a. Aktiv Hund. Skumma igenom den!

Kan han verkligen bada/simma i badkaret...? Hur liten är han egentligen? :p

Tråden
 
Sv: Jag behöver råd

Nej, alltså han ska ju inte simma runt runt i badkaret utan jag håller handen under bröstkorgen/magen och en under hakan så paddlar han bäst han vill. Det är helt klart tillräckligt djupt (han är 28 cm i mankhöjd). Vi har gjort det förr =)

Tack för länkarna!
 
Sv: Jag behöver råd

Den lilla flytvästen bör räcka. Har en likadan till min betydligt större hund, och det funkar fint. Poängen är just att handtaget gör att man har något att greppa i, vilket kan vara smidigt med en större hund.
Flytkraften i den billiga är bra tycker jag, vi har dock inte testat den i badkaret.
 
Sv: Jag behöver råd

Vad bra! Då behöver jag inte ha plånboksblues den här månaden:bow:

Liten flytväst beställes omgående!
 
Sv: Jag behöver råd

Nej, alltså han ska ju inte simma runt runt i badkaret utan jag håller handen under bröstkorgen/magen och en under hakan så paddlar han bäst han vill. Det är helt klart tillräckligt djupt (han är 28 cm i mankhöjd). Vi har gjort det förr =)

Går det snabbare om man hänger en korv framför nosen på honom...? :angel: :D
Visionen jag får av en liten westie med flytväst glatt paddlandes i ett badkar gör hela min dag kan jag säga. ;)
 
Sv: Jag behöver råd

Hehehe ja det ser mycket..intressant ut:D
Speciellt dom gångerna jag provat nu och han varit bergsäker på att jag skulle dränka honom. Efter tio minuters hysteriskt sprattlande och ett badrum med 2 cm vatten på golvet så fattade han galoppen och började simma lugnt:angel:
Jag får lägga in ngn bild ngn gång :rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp