Gandalf
Trådstartare
Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna Jag känner mig dock osäker på vad som gäller när det kommer till varumärken, butiker, länkar, bilder etc. I reglerna tycker jag det står väldigt generellt att man inte får göra reklam, sälja produkter och liknande vilket ju är lätt att förstå. Men jag ser i forumen att många skriver att man inte får länka till tex en produktsida, eller att man byter ut bokstäver i en butiks namn till andra tecken (så att man ändå kan läsa ut vad det betyder men det står inte i klartext) även när syftet bara är att diskutera en produkt, tipsa om lämpliga märken etc. Vad är det som gäller egentligen? Får jag skapa en tråd och fråga om hur ett visst märkes ridbyxor är i storlekarna? Får jag länka till en produkt i en webbutik (som jag inte har någon anknytning till såklart) i en tråd där någon ber om tips? Finns det några mer utförliga regler någonstans som jag missat? Behöver lite förtydligande så jag inte gör fel! @Gunnar