Jag är så stolt över mitt sto!!!

Bounce

Trådstartare
Kl: 01:50 i måndagsmorse kom de små hovarna ut "där bak"
& kl 02:15 var hela hingsten ute i det fria. :bump:
En fux med 2 strumpor bak & stj. Han mätte ca 1,02 & det är bara BEN :D
Hela fölningen gick som på räls eller som man säger efter boken. :banana:
Sedan ville han inte riktigt komma upp så efter 3h fick vi flaska ca 2,5dl. :( Efter detta kom han snabbt upp på benen men ville inte ta tissarna.(han blev bekväm av att flaskas)
Efter mycke trugande & en väldigt envis matte så gick allt bra.Han sög själv efter 16h. Jag är så impad av mitt sto som hela tiden varit jättelugn & låtit oss putta lyfta & stödja honom och mjölkat henne. Det kommer snart kort bara mitt internet kommer igång hemma. :bump: :banana: :banana:

Han heter Don Viesco (E.Donnerfly-Vivaldi-Unesco)
är ett halvblod. Bilderna kommer så fort det går.

Grattis!!!! :D

Ska bli jättekul att se bilder så småningom! :D

Mvh Cissi

Ser fram emot att få se kort. :bump: :bump:
Vilken duktig mamma. :) Visst är hon förstföderska?
Härligt att allt gick så bra. :)

Jag börjar verkligen bli nervös nu.. 16 dgr kvar tills det är beräknat för min.

Jo hon är förstagångare och är ett superexempel på hur en mamma skall vara.
Hoppas du får en lika fröjdfull fölning som mig och jag säger bara en sak
"Tack gode gud för övervakningskameran" :rofl: :rofl:

Re: Länk till korten!!

Länken funkade alltså :bump:
Tack,tack han är lite Xbent på h-fram men det kommer att gå till sig. Han har hela tiden stått på alla 4 hovarna inte kotat över vilket känns skönt.

Alla har sagt hela tiden att det skulle bli ett sto men det är en hingst. Fast han kanske är lite feminin :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 980
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka