Jag är så opopulär

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Vaccan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 5 215
Sv: Jag är så opopulär

Fast det största problemet var väl inte medwursten , utan svaret tillbaka....Kan man inte få säga att man inte vill att det skall kastas ut mat till ens djur utan att få en jäkla ramsa tillbaka....jag hade då blivit vansinnig jag också om ungen vart uppkäftig för sånt.

Det kan vara riktigt besvärligt med kattmatande oförstående grannar.

I området jag bodde hade vi en granne som vägrade inse att vi inte ville ha katterna matade med diverse smörgåspålägg.

Min egen katt var "bara" lätt överviktig, så hon led väl inte så mycket av det, värre var det med kompisens katt som fick diarré titt som tätt och bara klarade det egna specialfodret. Problemen försvann i då kattmataren flyttade därifrån :smirk: .

Du, det hjälper inte att höja myndigetsgränsen, jag känner 40 åringar som är lika omogna.
Myndighet har inget med mognad att göra.

Har hon inga egna djur du kan trakassera med mat? :angel:

Det kunde varit jag. Jag hade en hund en gång i tiden som var alldeles för rymningsbenägen (ouppfostrad??).

När vi flyttade till stället vi bor på nu så upptäckte hon snabbt att man kunde springa till herrgården här intill för där jobbade det ett pucko som trodde hon var en vildhund :crazy: och gav henne förstklassig restaurangmat :smirk:

Gissa om jag var skogtstokigt när jag upptäckte vad det var som drog....

martha skrev:
Fast det största problemet var väl inte medwursten , utan svaret tillbaka....Kan man inte få säga att man inte vill att det skall kastas ut mat till ens djur utan att få en jäkla ramsa tillbaka....jag hade då blivit vansinnig jag också om ungen vart uppkäftig för sånt.
Då tycker du alltså inte det är direkt lämpligt att jag kommer över och matar dina "stackars" hästar med limpsmörgås och prickig korv? :angel: Jag får väl smyga i så fall. :devil:

vacasso skrev:
Ska kasta in mögelost och gamla uppblötta fimpar genom brevlådan känner jag :devil: :smirk:
Räkskal och kräftspad för tusan, eller varför inte lite kycklingrens, nån vecka gammalt. :devil:

Du får mata dom med vad du vill :rofl: :rofl: Bara du inte blir uppkäftig när jag säger till dig :D

Dalatjej skrev:
Vuxen? Tjejen var 17 år... och fattade antagligen inte att de hon gjorde var fel...

Är hon sjutton år gammal bör hon vara mogen nog att kunna ta en vänlig tillsägelse från en vuxen utan att världskriget bryter ut. Även om hon nu inte fattade att man inte hivar ut charkvaror i andras trädgårdar.

Nämen det vet du väl Martha lilla, jag kan ju inte hålla truten. :devil:

*springer för att inte bli träffad av hästskiten som snart kommer flygande*

lingonben skrev:
Är hon sjutton år gammal bör hon vara mogen nog att kunna ta en vänlig tillsägelse från en vuxen utan att världskriget bryter ut. Även om hon nu inte fattade att man inte hivar ut charkvaror i andras trädgårdar.

Det kan jag i o f s hålla med om, men nu var det uppenbarligen inte så.

Jag hoppas du förstår ironi när du läser det ;)

Verkar som du gick ut rätt hårt när du sa till henne, då får man nog räkna med mothugg gissar jag. Man vet ju hur tonårstjejer är! *ryser*

Men snälla ...
- "Hallå, var det du som slängde ut medvursten till katterna"
-"ja..."
-"ja kan du låta bli det för att jag vill inte att de ska äta sådant"
-"VADÅRÅ!!!!!"
-" :confused: ,därför att det är mina katter och jag bestämer vad de äter, jag vill inte att de ska äta nått jävla pålägg, dessutom vill jag inte ha massa kött spridda på gräsmattan!"
-"Men vafan, dom får väl äta vad de vill!!!!!!!!"
-"*suck* NÄE det får de inte!"
-"Amen va faaan, lite medvurst har de inte dött av"

(och så fortsatte det sedan)

Jag blev otrevlig ungefär när jag sa till för tredje gången att JAG bestämer över MINA katter.

Haha..."äta vad dom vill"...Då skulle alla låta sina hästar äta flera kg torr betfor varje dag :crazy:

Ungefär så ja :crazy:
Båda mina katter fick en enorm aptitökning sedan kastreringarna och äldsten är ett uns fläbbig :crazy: (omöjligt att få bort).
Jättelyckat att han får flottiga skivor smörgåsmat, alla magra hittekatter kan väl alla vänliga själar som vill mata djur gå på, inte mina ;)

Det heter impopulär.
Så har du lärt dig något idag också.... :smirk:

Liknande trådar

Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
3 025
Senast: Lickety
·
Övr. Katt Nu sänder vi våra tankar till lilla Ozzi, våran andra katt som blev påkörd. Denna köptes som sällskap åt Morris efter att Spinn blev... 2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka