Jag är så opopulär

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Vaccan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 5 215
V

Vaccan

... :smirk: nu har jag gjort mej evigt ovän med grannens flickvän (han är 25, hon typ 17).
Dom har fönster ut över min uteplätt och rätt vad det var så kom min äldsta katt in med något rosa i munnen.
Jag tog ifrån honom det och såg att det var en medvurstbit.
Väl ute så låg det sammanlagt två skivor i små bitar som hon kastat ut till katterna :confused: :crazy:
Jag ropade och frågade om det var hon som slängt ut det, ja det var det ju såklart.
Jag sa vänligt åt henne att sluta med det för att jag vill för det första inte att de ska äta sånt, för det andra vill jag inte ha charkvaror över hela gräsmattan.
Vilken utskällning jag fick :eek: och jag började såklart svära tillbaka (jag är sån). Det slutade med att grannen/pojkvännen drog igen fönstet och skrikandet fortsatte inomhus.
Jag gick in jag.

Men varför råkar jag alltid ut för sånt här?

Sv: Jag är så opopulär

Jag förstår dig, Jag hade nog hivat tillbaka bitarna.

va katten har hon med dina katter att göra??????

vad sa hon för något om det då när hon skällde ut dig?

man kanske har "tur" om det är katterna som äter det. Mindre kul är det ifall möss och råttor börjar hitta till eran gräsmatta. Förstår precis hur kul det är att ha MAT över gräsmattan.

javan

Man får faktiskt inte lägga ut mat till djur i tätbebyggt område, just på grund av risken för råttor, möss och andra smådjur!

Vi har en granntant en bit härifrånj, som varje vinter ut ett decimetertjockt lager med solrosfrön, brödbitar, potatisskal (!), fläsksvålar och gudvetvad i en rabatt utanför deras hus, precis bredvid en cykelväg. Mina hundar blir ju alldeles överlyckliga! :eek:
Jag har försökt prata med henne, men det är omöjligt så jag undviker att gå där i stället. Men går man där en sen kväll och det är nysnö så är det massor av små fötter där, och mellan de små fotspåren ser man spåren av deras svansar ... råttornas, alltså! :smirk: Urrrrrrk ......

*kraftigt ändrat till rumsren skrivning*

Att det inte gör nånting om de får lite mat ( :confused: )
Att jag borde ge fan i att haka upp mej på smågrejjor.
Att jag borde låta katterna äta vad de vill (hrm :mad: )
Att ingen katt har dött av lite pålägg.
Att jag är dum i huvet.
Att jag ska ge fan i att kalla henne dum :devil: el (ja, ja gjorde det :smirk: ).

... kunde bry mej mindre av vad en fjortis tycker om mej.
Ska kasta in mögelost och gamla uppblötta fimpar genom brevlådan känner jag :devil: :smirk:

Ja vilken bra idé!
Och om hon klagar så skäller du ut henne och säger attd et var inte till henne utan till hennes ppojkvän!

:D

ja, ingen har väll dött av lite mögelost (eller jo, jag, av stanken).
Och han får väl äta vad han vill... eller hur?

:devil:

Kanske det inte var så konstigt att grannen blev arg... Troligen tyckte hon att hon var snäll mot katten som gav den lite korv :confused: . Hon hade nog knappast väntat sig ett utbrott från dig för den sakens skull...

Jag fick inget utbrott förens jag blev utskälld efter en vänlig tillsägelse.

vacasso skrev:
Ska kasta in mögelost och gamla uppblötta fimpar genom brevlådan känner jag :devil: :smirk:
Låter väl som en utmärkt idé! ;)

Jäkla fjortis! :mad:
Men du har i alla fall fått skälla på någon, det har inte jag och det bara kliiiar i mig av undertryckt skäll! :crazy: :smirk:

Dalatjej: Man får väl tänka lite! Man kastar inte ut mat på någon annans gräsmatta (eller öht!). Man matar inte andras djur! Hur svårt kan det vara? Och man käftar inte emot någon som ber en sluta mata ens djur! Hade personen i fråga varit fem år hade jag förstått ditt resonemang, men det var en vuxen (? :smirk: ) person. Dessutom skrev Vacasso att hon först bara vänligt bad henne att inte göra så igen.)

/Sastra, utan tålamod med dumma grannar idag! :devil:

Sastra skrev:
Dalatjej: Man får väl tänka lite! Man kastar inte ut mat på någon annans gräsmatta (eller öht!). Man matar inte andras djur! Hur svårt kan det vara? Och man käftar inte emot någon som ber en sluta mata ens djur! Hade personen i fråga varit fem år hade jag förstått ditt resonemang, men det var en vuxen (? :smirk: ) person. Dessutom skrev Vacasso att hon först bara vänligt bad henne att inte göra så igen.)

/Sastra, utan tålamod med dumma grannar idag! :devil:

Vuxen? Tjejen var 17 år... och fattade antagligen inte att de hon gjorde var fel...

Då är man en hyfsat konstig person. Är man i gymnasieåldern och ska fylla 18 och skaffa körkort och bli en allmänt myndig person och beter sej sådär tycker jag att man borde höja myndighetsgränsen till 20.
Dessutom så brukar jag inte starta bråk, men är nån jävlig med mej så är jag ganska jävlig tillbaka.

Har svårt att förstå vad som var så hemskt med att katten fick kokt medwurst?
Kan förstå om det blir lämnat matrester i massor på gräsmattan.
Vad tror du katter äter när de är ute i frihet? Tror att medwurst är bra mycket trevligare.

Principsak om inte annat.
Det är för det första inte okej att mata något djur som inte är ditt.
För det andra så jagar mina inte annat än flugor..
Sen för det tredje så är det hankastrater jag har, och jag kämpar som en gris för att de ska hålla vikten -jag vill inte att de ska äta massa flottigt pålägg.
Dom ska äta sin kattmat och de godis jag ger dem när vi övar.
Basta.

Liknande trådar

Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
3 025
Senast: Lickety
·
Övr. Katt Nu sänder vi våra tankar till lilla Ozzi, våran andra katt som blev påkörd. Denna köptes som sällskap åt Morris efter att Spinn blev... 2
Svar
22
· Visningar
1 547
Senast: Reykur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka