Jag är så ledsen..

B

babyfoal

....Jag blev sjukskriven idag pga mitt kräkande. Fick medicin utskriven.
Men jag är så ledsen, kan inte sluta gråta.

Jag älskar nämligen mitt job, djuren och ägarna till gården.
Det gör så ont i mitt hjärta. Och det gjorde så ont att behöva säga att läkaren har gett mig en sjukskrivning med vila och medicinering.

Nu har jag gråtit en timme, och barnmorskan ringde precis och kollade hur det hade gått med att prata med min arbetsgivare.
Det gick såklart jättebra, dom är hur goa som helst och förstående. Ändå har jag sådan ångest och har svårt att acceptera att jag är dålig och måste ta det lugnt. Jag ska tydligen inte vara så pliktrogen. Något som är jättesvårt.
Barnmorskan sa också, att det är jätteviktigt att jag får lov att njuta av min graviditet, man är ju inte gravid så ofta.

Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg, jag är bara så ledsen. Känner mig så rutten inför mitt arbete. Har jättedåligt samvete..

Sv: Jag är så ledsen..

Men du, tänk inte så! Det kommer ju gå över det här och då kan du jobba igen! :) Det är väl bättre att få vila lite nu och sen komma tillbaka med lite krafter än släpa sig runt och må apa?

Har du tur går det över snart ju och du blir pigg och glad (och slutar kräkas! :) ) igen.

Sv: Jag är så ledsen..

Jag förstår verkligen hur du känner, för jag blev sjukskriven för överstimuleringssyndrom efter min IVF-behandling och var hemma de första sex veckorna av graviditeten. Jag trodde hela tiden att det skulle gå över när som helst, och när jag först blev sjukskriven två veckor tyckte jag att det lät helt orimligt länge. Sen blev jag sjukskriven en månad till!

Min läkare var fantastisk, dels övertygade han mig om att detta är en så viktig tid i livet och att det är okej att min graviditet går före allt annat. Sen sa han ungefär: "När allt detta är över kommer det att förpassas långt bak i minnesbanken och du kommer att bli dig själv igen." Just då trodde jag faktiskt att jag aldrig mer skulle bli glad.

Så mitt råd är att deppa ihop ordentligt och sen snabbt därefter komma ihåg att jobbet finns kvar, att du kommer att bli helt bra och dessutom bli mamma på kuppen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka