Jag är så glad...

D

dorisdoris

... för äntligen har vi märkt resultat av vår träning av Freja!

På vår första utställning i maj 2007 fick hon bla utlåtandet "mycket skygg och behöver mer social träning och större självförtroende". Dvs domaren kunde inte ta på henne, det var koppellängds avstånd som gällde.

Nu var vi på en inofficiell tävling i helgen, och då fick domaren både ta på henne och titta på bettet utan större problem. Hon tryckte sig lite mot mig, men det var absolut inte det där paniska uppstirrandet.

Hon åt tom godiset jag gav henne! Det brukar hon vara för uppstirrad för att äta...

Nu fick hon bla omdömet "vänlig men försiktig".

Jag är så himla glad att hon inte är så fruktansvärt spänd längre!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en shetland sheepdog på dryga året, hon har sen hon kom till mig som 8 veckors valp alltid haft väldigt svårt för andra hundar...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Monstermom
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894
Övr. Hund Nu har jag ett "nytt" hundproblem att rådfråga om :p Jag har en 8½ år gammal tik vid namn Zala, som är helt fantastisk på alla punkter...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 030
Senast: Red_Chili
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka