Jag är så glad :)

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare romancia
  • Startdatum Startdatum
R

romancia

Var och hämtade ut tävlingsutrustningen till pållen idag, marinblått pannband med namnet i silver, marinblå förbygel, marinblått selunderlägg med silverkant och marinblåa säkerhetsremmar till qh (ja, jag tycker det är fint :d ) Hon kommer att bli sååå snygg :)
Nu ska jag bara hitta en matchande kusk :d

Sv: Jag är så glad :)

Åh, vad snyggt det låter!!:love:

Vad har pållan för färg o ev tecken själv?

Matchande kusk..:D

Vilken bana tillhör du?

Det är ett kallblod, han är svart med en vit stjärna och en vit fläck på nosen. Vår stallfärg är marinblått, och så heter han Silverberg, så därför blev det marinblått och silver :)
Ska bara försöka hitta en matchande selpåse, vars kan man få tag på sådana? :confused:
Jag tillhör Umåker :crazy:

Finns ju ställen som syr upp selpåsar på beställning, inget jag kan, men det finns säkert ngn annan som kan ge tips på ett sådant ställe.

/// Här är ett sådant ställe: http://www.exklusiv.se

Senast ändrad av en moderator:

När ska ni ut å starta då? Jag hänger mkt på travet då jag står i travstall med min pålle (dock ej travhäst utan ridhäst).

Det lät faktiskt riktigt snyggt med dressen och det där! Det är sällan man träffar på amatörer som seriöst färgmatchar, så man kan få se det ena med det andra i färgväg på Umåker..:crazy:

Jo jag funderade också på dom, har köpt saker från dom tidigare och varit mycket nöjd. Dom gör ju resegarderober, och det är ju inte så stor skillnad på en sådan och en selpåse så det borde dom ju kunna fixa till ett rimligt pris :d

Ja när det blir start står skrivet i stjärnorna, måste kvala först, men han tränar bra så det ska inte vara några problem :)

Matchande kusk får man nog leta länge efter, dom måste ju köra bra också :smirk: Får väl ta licensen själv och skaffa mig en matchande dress :idea:

Jag är ridmänniska i grund och botten, så matcha grejorna ser jag som en självklarhet, olika färg på förbygel och selunderlägg är ju som att ha en svart sadel och ett brunt träns :d hehe

Jag har också matchande färger då jag startar, fast jag kör med blågulvit ;) Jag köpte två selpåsar hos yeager-beck (de håller till i Boden) Jätterejäla och mycket snygga!!

Sök på internet på yeager-beck då hittar du hemsidan :)

hmm.. en marinblå kusk på Umåker.. funderar.. finns nog ingen, de flesta här har ju mkt vitt i sina dressar tkr jag..

Men är inte Mikael M*lander marinblå?? Han kanske har ngt rött i dressen men det mesta är ju marinblått i hans dress har jag för mig.. :)

Jo han har ju det! Och duktigt på att köra e han också :)
Men famijen är inne på Linda A som kusk :)

Bra tips! Ska kolla upp det med selpåsarna!

Imorgon ska vi fara och kika på en speedcart , han måste ju få sig en egen :)

Nej men vet du vad! Hur funkar det när kuskar kör i Hästägarfärger??
Är det att hästägarenm vill att kusken ska ha "deras" dress eller har kusken det vid egen körd häst?

Annars tkr jag att Linda är ett bra alternativ.. :) Kan ju iofs vara lite partisk då jag känner henne och hon är tillika min granne. :)

Ingen aning om hur det funkar :smirk:

Linda är ju riktigt duktig, sen att hon är så himla trevlig är ju inget minus det heller. Det känns viktigt att man kan ha en bra kommunikation med kusken :)

Hästägare kan registrera in egna hästägarfärger, se tex stall Tilly som har en brun? botten med ett stort T på ryggen.

Registrerar man in hästägarfärger så ska kusken använda den jacka med hästägarfärger vid start med aktuell häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 976
Senast: melen
·
Hästvård *kliar mig i huvudet* i mitten på augusti började hästen "steppa" i traven, ville inte länga utan slog över till galopp i höger varv...
2
Svar
20
· Visningar
2 583
Senast: lewellyn
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross