M
Mariell
Nu är jag riktigt ledsen och uppgiven. "Min" häst, som allmänt går under namnet Monstret, är inte bara olydig och odräglig utan rent ut sagt farlig. Efter dagens "ridtur" där hon bockade, stegrade sig, vände om och kastade sig iväg är jag rädd och känner att jag aldrig vill rida henne mer. Det är ju helt värdelöst att bli rädd för sin häst, och jag vet inte vad jag ska göra. Hon har alltid varit besvärlig, men jag tyckte att vi började göra framsteg: på sista tiden har vi faktiskt kunnat gå åt alla håll som jag bestämt utan alltför mycket bråk. utom förra veckan då, när hon slängde av mig för att jag krävde att hon skulle stanna när jag sa till henne... Kanske var det det som gjorde mig fegare än vanligt, men idag var hon alltså värre än någonsin och i princip oridbar. Jag fick hoppa av och leda henne hem tillslut Och nu vet jag att nästa gång kommer hon att vara ännu värre, eftersom hon vann idag. Vad gör man? Jag lovar, hade det stått en spekulant från scan på stallplan när jag kom hem och lagt ett bud hade jag gett honom tyglarna utan att blinka. Fast förmodligen skulle det bli jäkligt segt och tjurigt hamburgerkött av henne...