Wille
Trådstartare
Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver jobbansökningar men blir aldrig kallad till intervju. Jag känner mig fullständigt utrangerad från arbetsmarknaden och vet inte vad jag ska göra för att få jobb. Jag önskar att jag kunde utbilda mig men den vägen är stängd för mig. Det finns inga utbildningar här som jag vill gå och alla distansutbildningar jag kikat på kräver resor i alla fall för att några dagar ska vara på plats. Och det går ju inte. Och de utbildningar jag vill gå egentligen är utom räckhåll då det kräver att jag tillfälligtvis bosätter mig 60 mil härifrån. Vilket är omöjligt. Trädgårdsutbildningen jag gick för några år sedan var en arbetsmarknadsutbildning som gavs för att det saknades utbildad personal i branschen. Jag fick godkänt i samtliga ämnen, blev godkänd i tcyk 1,2 och 3, samt beskärning. Toppomdömen från mina praktikplatser. Och nu jobbat två säsonger. Men nu är jag inte vatten värd längre. För jag orkar inte heltid. Och så har jag blivit gammal.
Hur fan tar man sig ur ett sånt här låst läge?
Hur fan tar man sig ur ett sånt här låst läge?