M
marija
Tänk att man aldrig lär sig.... Har bytt hagar på hästarna då de inte kan samsas, gamlingarna har flyttat till en mindre hage som vi inte har använt på hela vintern, de gick där igår och det gick helt OK. I dag var det dags att släppa ut igen, de har ensilage i hagen och brukar alltid gå till den när jag tagit av båda grimmorna, men vad gjorde de idag 20 -åringen passade på medan jag tog tag i handtagen till eltråden och smet ut bakom mig tänkte han nog, nu ska hon få jaga... Vi bor precis brevid en stor väg och naturligtvis sprang han inte över ladugårdsplanen bort till de andra i sina hagar utan direkt upp på stora vägen Tillråga på allt elände hade jag valpen på gårdsplanen, 10 v. gammal....Han sprang med mig när jag rusade till stallet efter en hink havre, sen lyckades jag släppa in hunden i huset på väg bort mot stora vägen. Inte heller kan jag riktigt se var han är på vägen och shit så kommer det 2 bilar som tur är har de upptäckt gamlingen och kryper förbi, men tror ni att nån stannar nä nä.
Grimman med grimskaft fick jag tag i innan jag slängde in hunden i huset och nu försöker jag få gamlingens uppmärksamhet genom att skaka havrehinken, som tur är tycker han att den är intressantare än shettisen och russet som har race i sin hage och tycker att det här är jättefestligt, precis när jag ska ta grimman på gamlingen kommer åter en bil, men den saktar ner och jag får på grimman, duktig kille (gamlingen alltså) Jag darrar i benen och börjar gå hemmåt, blir omkörd av flera idiotiska bilister som inte ens saktar ner , Den andre gamlingen gnäggar upprört i hagen när vi kommer och jag släpper ut rymlingen i hagen igen. PHUUUU. Nu sitter jag här och försöker lugna nerverna... I morgon är det jag som stänger grinden INNAN jag släpper dem. F-n så klantig man är...
Tur att allt slutade väl.
Marija
Grimman med grimskaft fick jag tag i innan jag slängde in hunden i huset och nu försöker jag få gamlingens uppmärksamhet genom att skaka havrehinken, som tur är tycker han att den är intressantare än shettisen och russet som har race i sin hage och tycker att det här är jättefestligt, precis när jag ska ta grimman på gamlingen kommer åter en bil, men den saktar ner och jag får på grimman, duktig kille (gamlingen alltså) Jag darrar i benen och börjar gå hemmåt, blir omkörd av flera idiotiska bilister som inte ens saktar ner , Den andre gamlingen gnäggar upprört i hagen när vi kommer och jag släpper ut rymlingen i hagen igen. PHUUUU. Nu sitter jag här och försöker lugna nerverna... I morgon är det jag som stänger grinden INNAN jag släpper dem. F-n så klantig man är...
Tur att allt slutade väl.
Marija