Jag är djupt imponerad!! Har ni någonsin sett nåt liknande?

Sv: Jag är djupt imponerad!! Har ni någonsin sett nåt liknande?

Vilket härligt hundliv de ser ut att ha :love:

Å herre jäklar! :love:

aldrig sett något liknande, nej

Wooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow... :eek:

Inkallningsproblem, vad är det? :angel: Herrejävlar vilken pli, och vad lyckliga hundarna såg ut att vara! :love:

Såg ni hur han systematiskt rullade varje hund på rygg i början när han kelade med dem?

Wow! Så många hundar och alla lösa. Vilken pli han har på hundarna!

Härligt att se!
Och slädhundar är väl kanske inte den typen av hund med minst jaktinstinkt heller :D

Herre min je, det där var poetiskt :love: :bow: :bow: Vilken kommunikation och som någon annan nämnt, vilken kärlek, både i flocken och till hussen. Fantastiskt och minst sagt inspirerande!

Tänkte också på nedläggandet av hundarna i början av klippet. Det var ju lite av ett fälleben som utdelades och han såg ut att vilja göra det med alla hundarna. Måste ju vara för att visa att han är Husse med stort H. (?) Det såg även det, rätt kärleksfullt ut. Återigen - wow! :banana:

Inte ofta man blir imponerad av hundmänniskor i dagens läge men jag lyfter hatten ordentligt för den här killen!

Jo nedläggningen var fin att se, systematisk, tydlig och trevligt för hundarna!

wow! :love::love:

OJ! Känns som om flockkänslan verkligen är det rätta och de får säkert massa fysträning.Tänkte på galopp hela vägen och springa i vatten. Smart som avkylning! Och vilka vackra hundar. Men hur lyckas man med detta :eek:

Härligt att se!
Och slädhundar är väl kanske inte den typen av hund med minst jaktinstinkt heller :D

Men har de kanske en större flockinstinkt än våra andra ohängda hundar? *funderar*

Jag blev också imponerad och kan tänka mig att hussen har mest pli på ledarhunden och jobbar utifrån den statusen. Vad tror ni?

Helt fantastisk film !

Jag skall visa den för Dagmar !

Har aldrig sett något liknande! Ha, och jag har fullt upp med TRE varav ingen vill göra som jag vill.

Visst känner man sig plötsligt smått patetisk...? :D

Intressant! Så långt tänkte inte ens jag :D Men det kan ligga någonting i det!

ja, eller inte... :angel:

Jag tror jag desperat famlade efter ursäkter varför inte jag har den kollen på en hund. ;)

En annan (seriöst) tanke slog mig att det kanske också är lättare att fostra en flock om man har bra lydnad på ledaren i flocken. Ledarhunden har säkert bättre förmåga att fostra övriga att inställa sig i ledet än vad vi människor har som också funderar på äkningar, vad vi skall ha på oss, hur grannarna mår osv.

Den uppmärksamhet som en hund har på en annan hund kan vi aldrig mäta oss med, menar jag.

Liknande trådar

Hundhälsa Mr Matvrak åt dåligt på lördagen förra veckan. Eller dåligt och dåligt, han inhalerade inte maten utan petade i sig den. På söndagen... 2
Svar
37
· Visningar
6 908
Övr. Hund Jag blir inte riktigt klok på ett beteende min hund har, så idag bad jag min kille filma medan jag bad min hund om några saker för att... 2
Svar
30
· Visningar
5 422
Senast: Banni
·
Övr. Katt Gissar att det inte bara är jag som sett videoklippet på den fantastiska katten som räddar familjens pojke från en anfallande hund, men... 2
Svar
38
· Visningar
4 124
Senast: Asko
·
Övr. Hund Mila är en omplaceringshuns på ca 3 år som inte visste vad är leksaker. Det tog för henne ca 10 månader för att börja dra när Sherry... 2
Svar
32
· Visningar
5 562
Senast: rahl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka