Jacsons ridbyxor

cactuspower

Trådstartare
Någon som har sånna? Hur är de i passform (är de sköna?), kvalité, hållbarhet, är färgen densamma efter flera tvättar eller bleks den? Vill gärna veta :). Har inte sett dom IRL någon gång, utan bara på nätet och där ser dom ju väldigt trevliga ut och priset verkar vettigt.
Är på jakt efter bra prisvärda byxor som funkar att mest ha hemma men som ändå är ok.
(och ja, jag har redan euro-star och pikeur sedan tidigare så ni behöver inte skriva att kvalité lönar sig etc. :p för det vet jag redan).

Sv: Jacsons ridbyxor

jag har Jacson Royal Highness två par, är mkt nöjd mjuka o bekväm, älskar gubbvecken på dem :love: skoningen är jättebra o de håller sig fina.

Låter toppen! :bump:
Var kan man köpa dom? Finns dom hos typ Sharpman eller på travshoppen?

Är det någon speciell modell du tänker på?

Jag har ett par beiga tunna sommarridbyxor. De är bra i passformen och sköna att ha på sig. Färgen har hållit bra, men de slits ganska fort. Jag rider mest med shortchaps, och på insidan, precis under knäna, alltså där shortchapsen slutar, är ridbyxorna väldigt slitna redan - nästan hål. Köpte dem i fjor sommar, så det är alltså bara andra sommaren jag använder dem.

har köpt mina på Travshopen
*vilket påminner mig om att jag borde knata dit o handla lite saker men jag orkar inte:angel: *

Tänker inte på någon speciell modell utan undrar mest generellt.
Men skulle gärna vilja ha ett par bruna med gubbveck.

Ok, tack! :bump:
Jag ska ev. dit nån dag :). Har hittat en mkt intressant sadel i krokarna också. :p . Fusk dig o bo så nära ju ! Men du har ingen bild på den modell som du har? Jag har sökt på den modellen men hittar inga bilder, inte ens på hemsidan? :confused: Undrar också om vilka färger de finns i? Vilka färger har du?

kanske inte finns kvar, men det borde ju göra det, du får maila o fråga.
Jag har gröna o sandfärgade, syns kanske inte så mkt på bilderna tyvärr, finns marinblå oxå.

Bild132.jpg

De första gröna jag köpte, har haft dem i flera år på den bilden :p så de är lite dassiga o solblekta, köpte ett par likadana för ngt år sedan.
Bild344.jpg

har ett par underbara bruna knäskodda ridbyxor, finns även som helskodda. Helt underbar svala o sköna. Köpte dem på Horse Store i Mjölby, du vet Sjöhagen. Kommer inte påp märket bara :devil: suttit o funderat ett tag nu, snart går jag ut o kollar.
De borde ju kunna skicka dem till dig om du inte har vägarna förbi.

http://usel.se/rebecka/filer/prova 003.jpg
Stooor bild :o

Jag har haft många par Jacson, gillar dom. Men visst kan man hitta bättre ;)
Mina vinröda var inte vinröda efter ett par år och passformen är inte
perfekt (på min kropp iaf) men de är grymt sköna! :bow: Och de tål
långvarig användning.

Jag köpte ett par bruna tygskodda från Jacson tror de hette royal highness eller liknande. De var ok sköna i affären men de var förskräckliga när jag skulle rida med dem. De drog över knäna innan jag ens hoppat upp på hästen så jag bytte och sedan dess har jag inte använt dem. Du kan få köpa mina om du vill:D

Jag har två par (sko)ridbyxor från Jacson och de har hållit både färg och passform bra.

Liknande trådar

Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 680
Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 942
Senast: kvandi
·
Utrustning Behöver verkligen ett gäng nya ridbyxor och tänkte höra om någon har tips på lite billigare ridbyxor? Jag vet att man får vad man...
2
Svar
36
· Visningar
4 653
Senast: Fiorano
·
W
Utrustning Hej, undrar om någon vet hur Christina Sport ridbyxorna är i kvalité och material och hur passformen är? Söker något i stil med Pikeur...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: Witzippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam