Jackie Winston-Jones, 50, räddar hästar undan slakt och bor med dem i sitt hus

Sv: Jackie Winston-Jones, 50, räddar hästar undan slakt och bor med dem i sitt hus

Låter som en praktfull början på animal-hoarding... Har sett åtskilliga dokumentärer om folk som börjat köpa på sig djur för att rädda dem från slakt osv och innan de vet ordet av har de så många djur att de inte kan ta hand om dem och djuren börjar lida.

Att hon har köpt hästar så till den milda grad att hon tvingas ta in dem i huset för att hon inte har plats i stallet låter jävligt oroväckande.

Sv: Jackie Winston-Jones, 50, räddar hästar undan slakt och bor med dem i sitt hus

Åh vad hemskt om en häst skulle råka bli slaktad och äten :eek: tur att det finns såna som hon som räddar dem från detta fullständigt oacceptabla öde :grin:

Jag tänker detsamma som du. Kan det ens vara lagligt att hålla hästar sådär?

"Det har tagit över hela mitt liv men jag kommer inte vila medan dessa underbara djur går ett fasansfullt öde till mötes, säger hon. Handeln med hästkött måste få ett stopp." Ja, denna hemska slakt på dessa underbara djur, låt oss nu ha gott samvete över vår fantastiska hästräddningsaktion medan vi äter lite fish & chips och köper hem fläsk till middag!

Edit: Jag är alltså inte vegan, tycker bara inställningen att hästar till skillnad från andra djur skulle vara heliga är löjlig. Inte för att jag vet om kvinnan i artikeln är vegan, men jag tänker utgå ifrån att hon inte är det eftersom hon verkar bry sig om just endast hästar och that's it.

Senast ändrad:

Jag vet inte hur djurskyddslagarna ser ut i England så vågar inte svara. Lagen kanske inte förbjuder det i den meningen men tror inte att deras djurskyddsinspektion skulle anse det som lämpligt att man har den typen av djur inne i huset om man ser till hälso och säkerhetssynpunkt både för människor och djur. Det står ju t.ex. en tvättställning precis bredvid soffan där hästen är. Det lär inte vara en fin syn när hästen får den där om benet och sen får panik i vardagsrummet på det hala golvet...

Sen undrar jag vilka fuktskador det blir när hästen stått där en hel natt och kissat på golvet. Även om det må vara tjockt med halm så är ju mängden urin en häst kan släppa ifrån sig på en natt rätt ordentlig.

"– Boxen jag har är inte stor nog för mer än åtta hästar så Jazz får bo i vardagsrummet tills vi ordnat med mer plats."

Undrar vad det är för box som rymmer 8 hästar..

Om hon nu har boxar o stall så borde hon väl ha hagar där hon kan ha hästarna istället för inne i vardagsrummet..:crazy:

Sen står det att hon bara har hästarna tills hon hittar nya hem till dem..

Kan vara en tokig översättning av stall kanske. Men människan har nog för många hästar hemma :p helt klart och frågan är om hon verkligen kan ta hand om alla

Det brukar låta så hos animal-hoarders, "jag tar hand om dem tills jag hittar nya hem till dem". Sen går åren och det blir bara fler och fler djur utan att det någonsin minskar.

Tackar, då slapp jag författa något liknande inlägg själv. Håller med dig helt och hållet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Orkanen Irma, som har orsakat stor förödelse, har dragit fram över Florida. Hästägaren Georgia Mott flyttade in sina hästar i huset för...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.