Jacka (vinter)

Terja

Trådstartare
Hej hej!

Bara för att förstöra denna underbara början på sommarlovet så har jag lite frågor om vinterjackor! :cool:

Jag fyller år i mitten av sommaren och jag önskar mig då en bra ridjacka som man kan ha på vintern. Har funderat på en sån 4i1 jacka som man kan ha året runt. Är det någon som har en sådan? Bra dåligt med en sådan jacka?

Är det någon annan som har tips på en bra jacka? Är det någon som provat den jackan där det är skydd insytt i jackan så man inte behöver använda en säkerhetsväst?

Rekommendera den jackan du tycker är bäst... Den får konsta mellan 0-2000 kr.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Sv: Jacka (vinter)

jag avgudar min Kyra K Edith. den är supervarm, lagom kort så den är bra att rida i, och man kan röra sig jättebra i den. och för varm blir den aldrig heller. underbar, jag köpte min för 1400 tror jag.

Har en musto vinterjacka. Den e jätte bra. Den är regntålig men ändå inte sånt där hårt(??) material som de flesta andra vinterridjackor är av. Den är jätte mysig innuti. Den är varm på vintern men jag andvänder den även på sommaren när det regnar eller blåser och det blir inte för varmt (beror såklart på temperaturen, om det är 20 grader så är det ju klart att den blir varm). Köpte den för 1200 kr.

Tycker väldigt mycket om den som du kanske märkt :D

Jag har en Börjes-jacka som jag är supernöjd med! Den går att använda som vindjacka, vinterjacka (med fleecefodret i), bara som fleecejacka, samt som väst. Jag använde den senast i dag. Det är ju så kallt även i Skåne att vindjackan var helt rätt. Jag köpte den tidigt i höstas och använde den hela vintern. Den (vindjackan) har tvättats några gånger nu, och den ser lika fin ut varje gång. Massor med fickor har den också, samt en hel del reflexer.

Priset var helt rätt också. Jag kommer inte ihåg på kronan, men det var ca. 250 kr.

P.S. Jag tog en titt på Börjes hemsida. Det måste vara en Kingston Four Seasons som jag har. Det stämmer med beskrivningen.

Mycket prisvärd jacka!!

Tican, Silfra & bettysmatte: Tack för tipsen!

För o nackdelar med 3/4 jacka och jacka med mudd i midjan?

Liknande trådar

D
Utrustning Hej alla hästmänniskor! Jag och min vännina Veronica ska börja på ridskola nu på lördag och ska nu skaffa oss nödvändig utrustning...
Svar
16
· Visningar
2 151
Senast: HannaZ
·
Däggdjur För drygt ett halvår sedan tog jag över 2 marsvin från en familj där det visat sig finnas allergi. För att göra en lång historia kort... 2
Svar
38
· Visningar
2 880
Senast: Scandi
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip... 2
Svar
25
· Visningar
7 559
Senast: Madick
·
U
  • Låst
Övr. Barn Idag har vi äntligen kommit hem från BB. Sara föddes i torsdags! :) Det blev en ganska dramatisk förlossning. Vattnet gick vid 01.45... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 285
Senast: Fullblod
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka