Jack russel

W

Warhammer

Hejsan!!
Är det någon som har en jack russel?
Som kan visa bild?
Jag skulle så gärna vilja ha en långbent jack russel :love:
Men vi har redan en hund och mamma tycker det räcker med henne.
Men kan ni berätta lite om jack russel?

Sv: Jack russel

Jag har en lågställd JR.

Det är en väldigt pigg å glad hund.
En riktigt keleig sak :love:
Men envis :crazy:

Men jag är helt såld på rasen.

0412zeldakudde.jpg

Sover på skrivbordet.

zelda17.jpg

Jag vill också veta mer! Vad fördrar ni, lågställd, eller högställd? Fördel, nackdel? SNÄLLA svara :D

Hej!

Jag har en "lågbent" JRT som blev högbent *hoppsan*. Vi ville ha en högbent och valde en kennel med blandade höjder.
Vi är jättenöjda med hennes utseende, för oss är det idealiskt med en hög hund. Vi springer och går en massa, har börjat cykla med henne också. Hon är ett energiknippe, och det som blir problem är dagarna när det ösregnar och turerna blir för korta för hennes behov.
Jag gillar utseendet, men vad jag hört är de låga JRT uthålliga som sjutton, så någon skillnad där finns kanske inte.

jagarsaaasot2004-10-02_orig_SE.jpg

Att hon aldrig blir godkänd i en mönstring är en annan sak, vi fick vad vi ville ha! :love: :love: :love:

/Häxan :devil:

Jag hade en JRT tik förrut och hon är underbar! :love:

Jack Russels är väldigt pigga och framåt hundar som har så mycket energi att det nästan spritter i benen på dem. Vill du ha en JRT så var beredd på att du måste aktivera den mycket för det är ingen hund som trivs med att gå en kort sväng morgon och kväll. Min hund ville gärna ha egna små uppgifter som att hämta saker osv. Hon tog sig även egna uppdrag såsom att bla fya hästarna när de bråkade vid fodring.

Jag är helsåld på JRT och längtar efter den dagen jag kan skaffa mig en lite "raggsocka" igen. :love:

Jag har en lågställd och en högställd. Här kommer bilder på den högställde som valp och ett nytaget från förra veckan när hon hade valpat.
puckvalp.jpg

valpar_puck.jpg

Jag vet faktiskt inte skillnaden på hög å lågställd.
Mer än höjden då.

I skk finns bara Jack russel och Parson.
Sen finns det ju andra klubbar som regestrerar Jack Russel.
Men dom får inte vara med i skk å tvärt om.
Jag vet inte om det är dom som Skk kallar Parson å klubbarna kallar Jack russel.
Någon annan som vet?

Den låga är det bara Skk som har.
Jrt sweden/gb har så man kunde regestrera lågställda,Men man hade inte en chans att vinna något på deras utställningar.
För att den låga var fel sort Jr.

Jag tror dom är ganska lika i sinnet.
Det är ju en pigg å glad hund.
Men jätte rolig att jobba med.

Jag skulle kanske inte kalla det en nybörjar hund.( men visst kan det gå bra om man är iställd på det)
Man måste vara bestämd å konsikvent.
JR är smarta hundar å testar ofta olika saker.
Men som sagt väldigt trevlig hund.
Stor hund i litet format.

Man ska absolut inte glömma att det i grunden är en jakthund.
Katten man har inne kan den gå jätte bra med.
Men när båda är ute så kan katten bli ett lovligt byte.

Jag har en lågställd Jack russel hane på 9 månader. Han är ett riktigt energi paket!! vill vara med på allt!
Han är min första egna hund, också min första Jack russel. Tycker att dom är utmärkta första hundar om man vet vad man ger sig in på, dom behöver massor med aktiviering och en konsekvent uppfostarn. det är ju trots allt en terrier....
Men jag är helt såld.... :love:
Tyvärr har jag ingen bild på den här datorn.

Det ar bara i Sverige som det finns en hogstalld och en lagstalld JRT. I resten av varlden ar det en fyrkantig hund dar brostkorgen till manken ar lika lang som frambenen.

Parson ar en storre och kraftigare typ av terrier. Sedan finns det mini-JRT som ar jattepoppis i USA och de brittiska oarna inkl Irland. Det finns vissa i Sverige, men ar inte alls lika vanligt som det ar har.

Jag har i flera ar fott upp JRT och jag ar helt sald pa rasen, de ar intelligenta hundar som hanger med pa det mesta.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 067
Senast: Niyama
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 621
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 385
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka