Jack russel+lägenhet!

Madde_padde

Trådstartare
någon här som har erfarenhet av det? hur fungerar de för er hur mycke jobbar ni då hunden på dagarna?

är så sugen på en jack russel.. har haft uppfödning av jack russel i båda stallen jag jobbat , men där är dom juh ute hela dagarna går alltid lösao ch sådär.... hur funkar de i lägenheten?

Sv: Jack russel+lägenhet!

det är väl som alla hundar... har en kompis som har tre russllar.. visst hon bor i ett mindre hus, men inte så mkt större än en lägenhet, de funkar bra.
de ska ju inte göra mkt mer än att ta dt lugnt inne ^^

ne fast endå bor ja i hus kan ja öppna dörren så får dom leka ute..lägenhetslivet är juh endå lite annat än att bo på gård!

men det är ändå samma sak. bor man i lägenhet så kommer man ju att gå ut med hunden, vilket egentligen är bättre än om man bor i hus, man blir lätt lat o släpper "bara" ut dem på gården ...

Våran högställda russell funkade jättebra i lägenhet. Hon var visserligen med husse på jobbet de dagar hon inte var på "dagis". Men när hon var på dagis så fick hon ligga själv ett par timmar på morgonen tills dagmatte kom, och därefter själv på eftermiddagen tills vi kom. Men viktigt är nog att hon alltid har aktiverats mycket, med en timmes promenad på kvällen och mycket lekar/hjärngympa, och på hösten jagar vi med henne. Hon har oxå varit ensam mycket på husses jobb (dvs legat i lastbilen) vilket fungerat jättebra, hon sover bara :D

Idag bor vi visserligen på en liten gård, men hon får INTE vara ute själv lös, för hon är trots allt en jakthund som mer än gärna tar allt smått som rör sig (även grannens får och katter :angel: ). Dessutom fryser hon så lätt...

Liknande trådar

Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam...
2
Svar
27
· Visningar
1 786
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 045
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka