Jääätte tråkig tråd men va söt & svara endå ;D

D

Donna

Jag vill ha tips på övningar som stärker hela hästen bakdel :D Beskriv oxo hur man gör med en vettig förklaring så att man fattar :D Komien nu 3 minuter kan ni avvara för att dela med er av era kloka råd även om det kanske är huuuur tråkigt som hälst :bow:

Tack på förhand :banana:

Sv: Jääätte tråkig tråd men va söt & svara endå ;D

gymnastikhoppning kanske? ^^ fniss, njea. men.. menar då inga höga h inder, utan mer att hästen ska få bära upp sig mera.

Klättring :idea:

Rida i mycket snö.. fast det vill vi ju inte göra änn på ett tag. Sommar först! Simma med pållan om du har den turen att du har möjlighet till det.

Det finns hundratals trådar i detta ämne här under forumet, fritidsridning. Använd gärna sökfunktionen.

Vårat stall är jätteduktiga på att rida ut i skodsterräng och klättre i åbäkiga uppförsbackar. Igår vara det en tjej från ett annat stall som konstaterade att alla våra hästar har ganske ordentliga bakkärror. Alla har olika dicipliner så att det är egentligen dom skritturerna vi har gemensamt..

Håller med ovan, galoppfattningar stärker otroligt mycket- speciellt från halt till galopp. Jag brukar tömköra hästen och göra mycket övergångar- skritt-trav-skritt-galopp-skritt osv, då får de jobba med bakdelen mycket.
Annars som flera sagt hjälper klättring samt studshinder!

Klättring och mkt dressyrarbete tex galoppfattningar o att försöka samla ihop hästen mkt i volterna. Brukar funka för mig iaf:idea:
Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka