Hi,hi men Ninni nu har du fattat fel för gbg KaninHOPPARE finns inte längre men även de höll sig till reglerna efter de gick ur det enda de vägrade var betala 1.kronan bla och därför snackas det skit. Lisbeth ringde till och med upp mig pga skitsnacket för att ta reda på om det var sant-vilket det alltså inte var.
MEN den jag är med i nu och enda i gbg heter gbg kaninKLUBB-ja vet väldigt lika namn
Denna klubb håller sig oxå till reglerna men vill inte vara officiella pga att vissa regler som finns bara finns för att det blivit en så allvarlig sport med fusk el försök till fusk och sådana som gör allt för att vinna osv-i vår klubb behövs inte vissa av reglerna då vi kan säga till om tex 1 kanin i varje resebur, minsta ålder på unge att tävla osv UTAN att ngn blir sur och att man behöver reglementet som stöd o
bevis.
Vi håller även på med utställningar och genetik kurser osv.
Vi vill hålla på med mer än bara hoppning-vi som har större avel vill tex kunna hur färgerna ärvs inte bara avla för att det är kul.
Vi är färre i klubben men alla känner alla o mankänner sig aldrig som en nybörjare el mindre värd för att kaninen inte är bäst-man hoppar även med en kanin som aldrig placerar sig för att den ska få vara med oxå o ha kul!
Inget ont om officiella klubbar-men vi i vår klubb bryr oss inte om officiella meriter och sm.
Jag hade en kanin en gång som hette Paradisets Kamomill, hon blev elit i längd vid första försöket på den tiden man fick klasspröva till elit.
men hon blev bara 2 år och då slutade jag tävla ett tag.
Nu har jag en son på 1 år och har faktiskt inte tid med massa tävlingar ändå utan hoppar tävlingar några ggr om året för att det är kul.
I Olofstorp/Gbg i år ska jag ställa mina första renrasiga svart/vita japaner och även tävla hoppning i KAF.