Ja ha, nu då?

sita

Trådstartare
Nu har jag tydligen vunnit på Harry Boy. Gårdagens DD köpt för 100 kr på ICA. Nu förstår jag att vinsten sätts in på ICA kortet men hur får jag reda på hur mycket jag har vunnit?

Oddset är 12,87 och jag hade 3 hästar i första avd och 4 hästar i andra avd, totalt 12 rader. (12 rader * 8.00 = 96.00 kr)

Total nybörjare på toto spel // Sita

Sv: Ja ha, nu då?

Nu har jag tydligen vunnit på Harry Boy. Gårdagens DD köpt för 100 kr på ICA. Nu förstår jag att vinsten sätts in på ICA kortet men hur får jag reda på hur mycket jag har vunnit?

Oddset är 12,87 och jag hade 3 hästar i första avd och 4 hästar i andra avd, totalt 12 rader. (12 rader * 8.00 = 96.00 kr)

Total nybörjare på toto spel // Sita

Du spelade 12 rader * 8.00 kr = 96 kr i insats.
Då blir vinsten 12,87 (oddset) * 8 kr (insats/rad) = 102,96 kr.
Nu avrundas det nedåt till närmsta helkrona, så det blir 102 kr.
Sedan kommer det säkert att dras en avgift, gissar (minst) 3 kr.
Då får du tillbaka 99 kr av totalt satsade 100 kr.

Tackar för hjälpen. Då vart jag inte miljonär idag heller:angel:

Men väl rik på nya erfarenheter! :)

Min fru börjar undra om vi snart kan betala räkningarna med alla dessa "erfarenheter" som jag skaffat mig genom åren! :angel:

Finns det inte på ATG en rättningsmall för detta? Den brukar jag använda iaf, tycker den är superb när man fattar nada om alla odds hit å dit! :D Nu vet du ju redan vinsten, men tills nästa gång kanske! :)

Du kan tro att jag sökte efter den på ATGs nya hemsida, men jag hittade inte den. Tycker sidan blivit svår, men man vänjer väl sig.

//Sita

Jaa jag tänkte lägga till "ifall du hittar den på nya sidan" :), bara varit in snabbt men jaa, den verkar krånglig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka