J**la Försäkringskassan....

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jossan

Varför ska det vara så svårt att betala ut folks pengar inom en rimlig tid? Vad är det som får dem att tro att bara för att man är hemma sjukskriven eller med mammapeng, så har man plötsligt inga räkningar att betala?
Jag får visst inga pengar den här veckan (enligt hemsidan), antar att de inte har handlagt mitt ärende än :mad: .
Har ju fått havandeskapspenning 2 månader och skulle fått min första mammapeng nu, vilket i praktiken är SAMMA PENGAR. Alla papper är inskickade för 3 veckor sedan (fick barn för 4 veckor sedan).

Finns det NÅT jag kan göra? Kan jag prata med dem imorrn eller är det kört med julklappar nu...?



/Jossan
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

brukar inte stå på deras sida förrän dagen innan utbetalning, imorgon alltså..... så hoppet finns ;)
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Men har de inte utbetalning på torsdagar?
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Vår försäkringskassa måste vara en av de bästa i landet tror jag.
Jag var hemma med vård av barn förra veckan, idag fick jag utbetalt pengar.

Så har det varit sista tiden, dom är jättesnabba.

Förut när dom inte var så snabba, så ringde jag, jag mailade, och då letade dom reda på mina papper, som då självklart dom inte hade gjort något åt, men det fixade dom, och jag fick pengar omgående.
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Omgående?
Gäller det alla län, tror du?
Jag har fått intrycket av att om man inte får pengar en månad så dröjer det tills nästa innan utbetalningen sker.
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

FK har väl utbetalning den 25:e i "vanliga" fall, men den här månaden kommer de väl den 23:e. Någon gång har jag lyckats få ut pengar den 14:e också då genierna fick för sig att det var sista utbetalningen de skulle göra till mig.

Jenny
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

ja jag har då F-n inte fått några pengar.
jag ska skicka dem en tårta som tack att dem räddade barnens jul utan pengar:angel:
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

"Utbetalning av sjukpenning, föräldrapenning m m
Sjukpenning, föräldrapenning, havandeskapspenning, närståendepenning och smittbärarpenning betalas i december ut den 23:e istället för den 25:e."
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Annars beror det på när i månaden du är född om du får din utbetalning den 25:e, 26:e eller 27:e.
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

utbetalning sker i vanliga fall 25,26 eller 27e beroende på när i månaden du är född.... men i december får man innan jul, i år den 23:e :)
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Det är inte säkert att du inte får pengarna, dom är inte snabbast i landet på att meddela en att pengar är på väg. Jag brukar få mitt besked samma dag som pengarna kommer in. Dom pengarna syns inte ens på internetbanken som pengar på väg till kontot utan dom bara dyker upp som från ingenstans.
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Jag måste ju säga att jag är oerhört glad över att ha börjat jobba igen, för jag fick... 85 kr från FK!! Men hallå... 3 dagars VAB lär bli mer än så, och i alla fall 800 kr borde komma för de dagar jag tar ut för att fylla upp till fulla 5 dagar/vecka. Skumt värre!
 
Sv: J**la Försäkringskassan....

Jag fick pengar, men inte så mycket.
Tydligen väntar FK på besked från en utredning om min föräldrapenning, dvs hur hög den ska bli (det var inte samma som havandeskapspenningen, som jag förstod det) och medan de väntar på storleken på föräldrapenningen, betalar de ut beräknat på en lägre summa, så att man ska få iaf lite pengar innan jul.
Bra iofs, men jag blev rätt nervös på den nya beräkningen.
Nån som vet exakt hur det funkar?
Förstod inte riktigt med jobb, inkomst och så :confused: ...


MVH/



Jossan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 135
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 648
Senast: EmmaW
·
Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 862
Senast: Lavinia
·
Äldre Sånna saker har jag. Saker som jag lika gärna hade kunnat ge fan i att köpa ibland. Min senaste investering var en ryggsäck. Jag tycker...
2
Svar
29
· Visningar
4 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp