Iväg för att lämna in covidtest

Blev akut förkyld härom dagen och bokade av 3 dos vaccin plus influensa. Jäkligt märkligt, när jag med nöd o näppe haft motivaiton och energi att vara utanför dörren en halvtimme 3 ggr sedan 1 advent för att kliva in på coop nära o handla det absolut nödvändigaste... och då haft dubbla munskydd, handsprit, handskar, hållit avstånd...

Vore intressant att veta hur många i hemvårdspersonalen som är ganska många olika och timmisar så här års, som är vaccinerade, testade och håller avstånd till vänner, bekanta och folk de möter på stan...

Jag lär få fira jul ensam i år, oavsett om jag får svar att det är corona eller "bara en förkylning" som det är just nu...

Senast ändrad:

Hämtade covid testkit i låda igår och lämnade in idag... Intressant äventyr... Läste på 1177. Det är speciella trälådor utanför vårdcentraler, USÖ, jourmottagning. Där ena halvan är ett lock att öppna och ta en påse och andra halvan är stängd och har ett hål där man stoppar in provröret, när man gjort testet.

Testet ska INTE göras vid teststationen, utan man bör av hänsyn till andra medborgare, åka hem eller ta provet i bilen eller något...
Vad hände, då när jag hämtade test igår. Jodå...En dam hade öppnat sin påse och spridit ut den över hela ovansidan på testlådan... och stod och gjorde testet i lugn och ro, så vi var tre stycken som fick stå och vänta i 10 minuter på att hon skulle bli klar och plocka ihop allt...
Hur fräscht känns det då då... Men desinfektionsservetter, alkogel och handsprit har jag gott om när jag är ute med permon, så det löste sig.

Jag blir i alla fall ständigt förvånad över alla etniskt svenska örebroare som är analfabeter/dyslektiker men ändå kan stå och läsa på pappersbeskrivningen om hur testet ska utföras - INTE VID LÅDAN.... Ingen som helst tanke på andra människors hälsa...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka