Italiensk spårlottning

Conversation Piece

Trådstartare
Nog har man hört att det på den gamla goda tiden fifflades med spåren (bl.a. av en tränare som samtliga fyra gånger han deltagit i Elitloppsförsök lottats till spår 8... :crazy:), och nog påstås det att det fortfarande fifflas med spåren utomlands, men blir man ändå inte lite förvånad över hur det gick till när man plockade bort Digger Crown och gjorde om spårlottningen till Gran Premio Gaetano Turilli i Italien? Just hänvisningen till en muntlig bestämmelse i reglementet gillar jag särskilt skarpt.

Jag säger det igen, det är dags att EU-kommissionen granskar hur det s.k. tävlingsdirektivt följs.

Mer läsning i tidningen som jag inte läser:

http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=13935

Sv: Italiensk spårlottning

Man kan bara hoppas att den europeiska travunionen UET tar i med hårdhandskarna mot italienarna. Jag föreslår att italiensktränade hästar inte ska få delta i lopp arrangerade av övriga medlemsländer under en period.

Men det kanske bara jag som är helt okunnig och oerfaren vad det gäller det italienska kynnet?

Sv: Italiensk spårlottning

Ha ha ha
Ja jag är inte förvånad. Och hade Digger fått ett dåligt spår hade och de italienska fått bra så inte skulle de bry sig.
Det lustiga är att när jag läste så kände jag äh ryck på axlarna och skit i det där. Kanske för jag efter 15 år är luttrad.
Vi har sett och varit med om så mycket orättvisor så vi vet att det inte är så mycket att bli förbannade över.
Regeln är ju iof klar och tydlig när det gäller ålder.
gulan

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Travronden) Digger Crown, tio år, var anmäld till Gran Premio Gaetano Turilli (330.000 euro) i Rom den 7 oktober, men efter...
Svar
0
· Visningar
809
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka