Istället för kött till långkål och hasselbacks? (veganskt)

Sitter och gör lite julmiddagsplaner. Jag är löjligt förtjust i min familjs traditioner av långkål och hasselbackspotatis till julskinkan. Denna gång är det dock veganskt som gäller. Långkål och hasselbackspotatisen är inga problem. Frågan är vad man ersätter skinkan med?

Jag har betat mig igenom en hel del recept och produkter som ska likna kött men tycker aldrig att det blir speciellt bra. Vill därför helst ha något som fungerar i sin egen rätt, så att säga. Ultimat så hade man fått med sig senapen och sältan då den bryter så fint med grönkålen men ska undvika att köra fast i gamla spår. Går det att göra någon bönbiffsvariant kanske?

Vet att det finns en hel drös Bukefalister som är riktigt duktiga på mat, vore jättekul att höra era tankar :)
Googla på vegansk julskinka om du vill ha något som liknar. Det fanns några roliga varianter tyckte jag så jag tänkte prova lite.
 
Vi gör nut roast när vi känner för det (avskyr substitut kött, vad är meningen liksom. Det smakar ju ofta inte särskilt gott).

Sen är man inte vegetarian om man äter fisk, pescatarian dock. Syrran insisterar på att hon är vegetarian återigen fast hon äter fisk, det funkar inte riktigt att försöka förklara vad termerna betyder :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp