IstÄllet fÖr havre

I

Illusiion

Hej!
Finns det någon som har något bra tips på nått naturligt alternativ till havre? (alltså inte müsli-blandningar osv)
Min lilla madam har helt plötsligt börjat bli extremt pigg av havre så skulle behöva ett alternativ som sagt ;)

Sv: IstÄllet fÖr havre

Naturligt för hästen och dess mag/tarmsystem? Vad behöver du för värden? Mer grovfoder är ju det absolut naturligaste.

Sv: IstÄllet fÖr havre

Har du testat svarthavre?

Svarthavre har högre fetthalt och mer fibrer än vanlig havre. Dessutom är den bättre rensad så den dammar mindre.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sötpotatis
  • Pizza (hemgjord)
  • Vinterföräldrar 24/25