Istadig åring??

monell

Trådstartare
Har ett problem med mitt 9 månaders sto, när hon ska gå ut i hagen stannar hon precis utanför stalldörren och vill inte gå längre.... jag får henne att gå några steg sen är det samma visa igen. Så där håller vi på en bra bit till hagen men sen börjar hon helt plötsligt gå och då går hon hela vägen in i hagen. Det spelar ingen roll om hon går själv eller har sällskap av sin kompis.

Idag fick jag formligen dra ut henne till hagen o det känns inte roligt!!:cry: Någon som har nån ide vad jag kan göra för att få detta att ta slut?!

Sv: Istadig åring??

Det är bara att fortsätta envisas, tror det är en fas de går igenom för att sedan sluta lika snabbt som de börjat. Hon testar lite helt enkelt så håll ut trots att det kan vara i ett par månader... :cool:

Ja det är väl bara att hoppas det inte tar allt för lång tid! Det är väl bara att kämpa på då:smirk:

mitt hingstföl har betett sig lika dant ett tag, stannat ett par gånger- men som sagt, tålamod, lirka ge och ta- det tror jag är bästa receptet..det gick över på ett litet tag....

Hej igen o tack för de tips jag fått. Nu har jag äntligen fått bukt med hennes fasoner!!! Det va som om en dag att hon inte tyckte det va nån ide att krångla mer eftersom hon aldrig fått som hon vill. Så nu går vi fint till hagen igen:) :) (tills nästa gång:smirk: )

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 192
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 675
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar