Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att svara på din fråga: ja. Min mamma gjorde det för många herrans år sedan. Hur effektivt det var uttalar jag mig dock inte om. Skulle tro att bilen det gällde blev trögstartad när det var kallt.Misstänker att jag fått en ispropp i motorn. Hade lite diesel i motorn och den stannade oprovocerat, vägrar starta. Har tyvärr ingen motorvärmare (varför är inte det standard i nyare bilar?), kan man knöla ned en kupévärmare i motorrummet eller finns det något bättre sätt?
Om det är en propp i bilens kylarsystem, ja.Om du fått ispropp så borde temp.mätare gått upp
Vad det gäller dieselmotorer så har det i alla de fall jag råkat ut för bräslestopp varit fråga om vatten i skit som satt igen filter o vattensvskilljare.Om det är en propp i bilens kylarsystem, ja.
Om det är propp i bränslesystemet, nej.
I det senare fallet skulle jag vara försiktig med en kupévärmare i motorrummet, inte bara för att man kan ställa till med elände om man är oförsiktig - saker kan ta eld, utan även för att proppen mycket väl kan vara nån annanstans än i motorrummet.
Ja, ett dygn i varmgarage tar bort alla isproppar i alla former.Bogserar bort den till varmgaraget, fyller i diesel och luftar motorn. Då borde även en ev ispropp någonstans tina bort.
Passa på att kolla kylarvätskan också, så att den tål även lägre temperaturer.Tack för alla svar! Jag lutar åt/hoppas att det är soppatorsk. Datorn tyckte att det var 14 mil kvar i tanken men det kanske blir någon felmätning när det är riktigt kallt?
Bogserar bort den till varmgaraget, fyller i diesel och luftar motorn. Då borde även en ev ispropp någonstans tina bort. Subaruverkstaden tyckte att jag skulle bogsera bilen till den så de kunde fixa den för dyra pengar, vill helst undvika det ..