bettysmatte
Trådstartare
Finns det möjlighet att skaffa en isolerad utkastare på utsidan av huset som går att använda även vid minusgrader? Vad söker jag i så fall på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt hur jag tolkade detJag inser att jag är helt ute och cyklar och inte har en aning om vad du pratar om men det är väl bara att ge en lämplig anabolastinn väktare en sådan där overall dom har när dom bestiger Everest och låta honom stå där utanför huset så länge arbetsmiljöverket tillåter?
Jo, alltså jag antar att en rörfirma måste installera. Jag var mest nyfiken på om fenomenet överhuvudtaget existerade, och hur en sådan såg ut, vad ungefär den kostar, osv. Använder du din på vintern också då? Jag har lite svårt för att föreställa mig hur det funkar.Jag har en utkastade som stänger av vattnet från insidan. Fast kranen är ute.
Tidigare ägare hade rörfirma så jag antar att det är regelmässigt utfört.
Så - ring en röris
Det finns frostsäkra utkastare men det betyder bara att de inte fryser sönder utan har en backventil längre in på frostfri plats. Däremot om du tar en sån och bygger en liten fin isolerad tillbyggnad runt den och stoppar in en frostvakt så kan du använda den på vintern också.Finns det möjlighet att skaffa en isolerad utkastare på utsidan av huset som går att använda även vid minusgrader? Vad söker jag i så fall på?
Exakt hur jag tolkade det
@bettysmatte så som Gnist förklarade hade jag det vid förra huset. Fungerade bra.Skulle tro att den isf måste byggas in i nån typ av låda med frostvakt, för att förhindra att den fryser sönder.
Jag har en på huzet, när man ztänger av den zå tömmer den zig zjälv o fryzer inte ihop, den funkar på vintern , men jag kopplar av zlangen,tidigare när jag hade häztar fick zlangen bo i zadelkammaren o kopplaz på vid vattenpåfyllningJo, alltså jag antar att en rörfirma måste installera. Jag var mest nyfiken på om fenomenet överhuvudtaget existerade, och hur en sådan såg ut, vad ungefär den kostar, osv. Använder du din på vintern också då? Jag har lite svårt för att föreställa mig hur det funkar.
Jag inser att jag är helt ute och cyklar och inte har en aning om vad du pratar om men det är väl bara att ge en lämplig anabolastinn väktare en sådan där overall dom har när dom bestiger Everest och låta honom stå där utanför huset så länge arbetsmiljöverket tillåter?
Samma här!