Islandssto slår ihop bakhovarna

Mirakel

Trådstartare
Hej!
Jag har ett 7-årigt islandssto som för ca en vecka sedan började slå ihop hovarna när hon travar. Jag tror det är bakhovarna som slår ihop i varandra, men är inte säker. Är det någon som vet vad detta kan bero på? Hon är skodd på alla fyra och hon har boots på framhovarna.
Om det är bakhovarna som smäller, vad kan man då göra åt det, kan man ha boots i bak och vad ska man ha för sorts boots?
Tack på förhand!

Sv: Islandssto slår ihop bakhovarna

Din häst rids i obalans, den smider vilket innebär att fra och bakhovar tar i varann. Du behover rida med mer samling for att uppna balans.

Liknande trådar

Ridning Jag rider en Frieser som slår ihop bakhovarna väldigt mycket. Han slår så mycket att han sliter ner pälsen som är vid kronranden. Ibland...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Ace
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 714
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 569
Senast: bellala
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka