islandsryttare norr om sthlm :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

neywaz

Trådstartare
Finns några islandsryttare norr om sthlm här ? :) Jag har arabhästar o bor i Närtuna mellan rimbo o arlanda som är omgivet av islandshästar så det vore skoj om någon i närheten är bukefalosare! :)

Tränar distans på mina araber så det vore kul med lite sällskap i närtunaskogarna av en elelr fler islänningar o dess ryttare!

:bump:

Camilla

Nähä! Där rider jag förbi ibland, har sett att de har flera sorters hästar. Har särskilt uppmärksammat en liten skimmelarab :D ;)

Ibland har det ridit förbi några här som sagt att de varit därifrån - kan nån ha varit du? :) :bump:

Camilla - arabhästägaren i närtuna :)

Det finns 2 skimmelaraber i stallet. En unghäst och en lite äldre.

Jo, det kan ha varit jag, men jag har bara varit över 2 gånger i höst.
Troligtvis har du pratat med en kille som rider ett vbl med westernutrustning. Han är en av ägarna.

Är det du som brukar ha hästar i hagen till vänster om traktorvägen från ån?

Tack alla som svarat! Ingen annan som bodde i närtuna som man kan kidnappa ut på en ridtur alltså ;)

Till bengall: Minns inte riktigt men det var ett gäng hästar o ryttare som kom, tror de skulle till uttran o ha picnic eller nåt, de hade iaf matsäck o allt hängandes på sig o kom tillbaks efter ett par timmar o såg ut att ha haft riktigt trevligt :)

Nej det är inte mina hästar i den hagen, de är ju prickiga och det är inte araber ;) Mina hästar går vid vårt hus som man måste åka/gå förbi för att se, det är två skimmelaraber i en hage o på andra sidan huset går en brun arab och tre små bruna hingstungar :)

:bump:

OK, jag tror dom var på väg till Hävsjön, eller iaf letade efter ridvägar dit.
Jag var inte med den gången. :(

Jag har inte sett dom hästarna på nära håll, därför jag undrade. *ler*
Har bara sett dom från Lövhamra.
Fick reda på i dag att hon som har en av dom "prickiga" (knabstruper) rider lektion hos oss på torsdagar.

De hittade säkert dit då det bara är en km dit från mig och de red ju förbi mig. :)

Om man kommer förbi er på lövhamra någon dag får man haffa ditt sällskap då? :) :banana: Jag rider ju distans och välkomnar alla nya roliga ridvägar, hittils har jag varit uppe mot johannesberg och rimbo och mot banvallen vid kårsta, men inte så mycket åt ert håll... Hittar inte så bra där iaf.

:angel: :banana:

Sällskap

Du är så välkommen.
Jag är oftast uppe hela lördagarna. Har hoppträning 12-13 varannan lördag, ojämn vecka.
Jag rider oftast också på måndag och onsdagskvällarna också.

Jag vill bara varna dig. *ler*
Jag är en skogsmulle som gillar att mest skritta och trava i skogen. :crazy:
Vi har en del fina ridvägar. Vi är ganska nya häruppe, så vi upptäcker/ får tillstånd att rida på nya vägar/stigar hela tiden.
Det kan vara kul att utbyta lite tips om ridvägar. :idea:

I vår/sommar ska vi rida ner mot Billsta, upp mot Braheberg och sen hem igen. Det blir nog en härlig tur. Massor med fina galoppsträckor efter den vägen. :bow:

Re: Sällskap

Å vad kul! Jag är ju mest ute i skogarna jag med...hihi! Billsta har jag ridit mot flera gånger, men det har mest blivit nån runda som ligger åt det hållet, kommer inte ihåg vad det heter där nere... :confused:

Fast det skulle vara jättekul o rida en sväng nån dag, o så får du självklart komma över åt "mitt håll" också ;) Jag brukar ju oftast rida rundor runt milen på kvällarna, vissa dagar tränar jag o det blir det åtminstone två-tre mils rundor. Kan ta med dig på en sån nån dag tjoho hehe :p ;)

Nu måste jag fråga dig när du sa hoppträning, är det för instruktör? Jag har ju en hopponny här och min 14-åriga medryttare på honom vill så gärna hitta ett bra ställe att träna regelbundet på, det vore ju kanon om det låg såpass nära som på lövhamra... Finns det plats för en utomstående tro? ;) :rofl:

Hoppträning

HUA! 2-3 mil!! :eek: Det fixar jag nog aldrig.
Fast det är ju lite beroende på tempo. *ler*

Jag tror säkert det finns plats.
Hopptränare är Killens "ägare", Lorina Gylderud.
Kostar 150:-/gång/1 timme. Vi tränar lördagar ojämn vecka.
Enda kravet är medlemsskap i Lövhamra, 200:-/år.

Vi tränar grundläggande övningar och teknik.
Målet är LD:1 till i maj/juni.

Om hon är intresserad kan hon ringa till Lövhamra i kväll 08-961081 och prata med Thomas eller Åsa.
Dom förmedlar kontakten till tränaren.

Tempo

Jo, men den var ju i "normalt" tempo. :smirk:
Då fixar jag 2-3 mil utan större problem.
Men jag kan tänka mig vilket tempo en "distansare" har på sina 2-3-mils turer. :eek: :bump:

Re: Hoppträning

Jag har pm.at

Och som Boj säger - man rider ofta en mil utan att tänka på att det faktiskt var så långt ;) Så fort rider jag inte även om jag är distansryttare så jag kan säkert få lura med idg en sväng nån gång ;)

:bump: :bump: :bump:

Tur

Mig brukar det inte vara så svårt att lura med ut i skogen. :crazy:
Vi ska nog kunna komma överens om lämplig fart. :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter