Islandskorsning

anciplanki

Trådstartare
Hej Tänkte hoppa in här med fråga som jag önskar lite snabbt svar på. Det är så att jag tänkt köpa tillbaka en islandskorsning , ca 137, viktbärande, som vi haft tidigare. Både jag och dottern har tänkt rida. Saken är den att jag är ca 155cm och dotter nu 170cm, väger 60 kg. Hon tror inte det blir något problem. Men hur tänker ni? Kommer det fungera okej? Vill ju gärna ha den.

Sv: Islandskorsning

170 cm på en 134 cm ponny känns lite väl långt tycker jag. Men allt hänger ju på hur balanserad ryttaren är och hur väl hästen bär upp denne. Omöjligt att svara på utifrån din beskrivning tyvärr.

170 cm på en 134 cm ponny känns lite väl långt tycker jag. Men allt hänger ju på hur balanserad ryttaren är och hur väl hästen bär upp denne. Omöjligt att svara på utifrån din beskrivning tyvärr.

137 cm står det att han är. I vilket fall så tror jag inte att det är nåt problem med längden. Det finns massor med 137or och vuxna ryttare.

Nej, det skulle inte vara något problem tycker jag. Du skrev att det var en korsning. Island och vad då?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
428
Senast: WildHorse
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Shaggy
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 239
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 903
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar