Islandskorsning

anciplanki

Trådstartare
Hej Tänkte hoppa in här med fråga som jag önskar lite snabbt svar på. Det är så att jag tänkt köpa tillbaka en islandskorsning , ca 137, viktbärande, som vi haft tidigare. Både jag och dottern har tänkt rida. Saken är den att jag är ca 155cm och dotter nu 170cm, väger 60 kg. Hon tror inte det blir något problem. Men hur tänker ni? Kommer det fungera okej? Vill ju gärna ha den.

Sv: Islandskorsning

170 cm på en 134 cm ponny känns lite väl långt tycker jag. Men allt hänger ju på hur balanserad ryttaren är och hur väl hästen bär upp denne. Omöjligt att svara på utifrån din beskrivning tyvärr.

170 cm på en 134 cm ponny känns lite väl långt tycker jag. Men allt hänger ju på hur balanserad ryttaren är och hur väl hästen bär upp denne. Omöjligt att svara på utifrån din beskrivning tyvärr.

137 cm står det att han är. I vilket fall så tror jag inte att det är nåt problem med längden. Det finns massor med 137or och vuxna ryttare.

Nej, det skulle inte vara något problem tycker jag. Du skrev att det var en korsning. Island och vad då?

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Edla
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 614
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31